    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spolka Cywilna a osobista Dzialanosc Gosp.
    Date: Tue, 23 Mar 2010 20:44:03 +0100

    On 2010-03-23 19:10:09 +0100, Tomek <t...@o...pl> said:

    > Ostatnio mój znajomy przerabiał Najlepsze Biuro w Mieście .
    > Nie będę szerzej komentował, ale otrało się naw et o podżeganie do
    > przestępstwa ("pane te fakturki podmieni u klientów"),
    > o kompetencjach stricte księgowcyh nie wspominając.
    > Gdybyś do nich trafił nie wiedząc nic, to byś się nie dowiedział ile Ci
    > partaczą, bo mają fajną kawę i miłą sekretarkę.

    Zawsze jest takie ryzyko, ale że zdaje sobie z niego sprawę (kiedyś już
    miałem działalność, paru znajomych też się nieźle przejechało na
    różnych pseudoksięgowych), do szukania odpowiedniej firmy planuję się
    porządnie przyłożyć.

    > Dodatkowa zbędna robota papierkowa, kłopot z rozróżn ieniem co jest czyje
    > jeśli spółka i dwie działalności są w jednym miejscu, nieodpłatne
    > świadczenia.

    No nie, nie mieszkamy razem z kumplem ;-) W każdym razie chcę sobie
    pozostawić możliwość legalnego orania na boku, poza działalnością
    spółki, bo zwłaszcza na początku będzie to wręcz niezbędne.

    > A jesteA› pewien A 1/4 e da się zrzeszyć spA?A‚kÄ ™ cywilnÄ, a nie tylko jej
    > wspólników?

    Nie, nie jestem pewny, ale AFAIK zrzesza się klub, a ten może mieć
    zgodnie z ustawą dowolną formę prawną, od stowarzyszenia, po wszekie
    formy DG, w tym spółki, więc zakładam że SC też. W każdym razie w
    statucie związku jest tylko ogólnikowe stwierdzenie o zrzeszaniu klubów.

    > Ja generalnie uważam (po praktycznych doświadczeniach z s.c.), że jeśli tylko
    > jest to wykonalne to trzeba jechać na dwie DG, albo DG + zlecenie/d zieło.

    Raczej się nie da, ponieważ istotny tu będzie w miarę kosztowny
    (łącznie kilkanaście-kilkadziesiąt tys.) sprzęt sportowy, który musi
    być własnością konkretnej firmy. My się generalnie z kumplem lubimy, no
    ale... ;-)

    > A s.c. też robiłem po to żeby "włożyć" spr zęt itd - bez sensu...

    Rzecz w tym, że ja nie chcę sprzętu "wkładać", ja go chcę najmować
    spółce do czasu zakupu sprzętu spółkowego (co może trochę zająć, na
    pewno ładnych parę miesięcy) i jest to sprawa kluczowa, aby odbywało
    się to legalnie.

    > dziaA‚alnoA›Ä‡? A jak wygląda kwestia rozliczania kosztA?w
    > przychodu, przecieA 1/4 SC chyba
    >>

    > To co ma robić spółka muszą zgłosić wszysc y wspólnicy - wszak to oni będą
    > działać, a nie spółka jako taka. Więc jeśl i masz PKD 12.34.56X, to każdy]
    > wspólnik musi mieć ten kod na swoim wpisie i do tego trzeba go zgłosić
    > do GUSu, jako PKD spółki.

    Trochę to dziwne, ale w końcu nikt nigdzie nie twierdził że przepisy w
    tym kraju mają być logiczne ;-)

    > SC prowadzi też swoją KPiR, natomiast to jest tylko takie "uproszczenie",
    > bo przychód i koszty mają wspólnicy a nie spółk a (której nie ma).

    Szit, coraz mniej z tego rozumiem. A podobno to taka prosta forma
    prowadzenia działalności... Wydawało mi się że na zewnątrz, (do
    klientów, dostawców) SC działa jako podmiot i jako taki sam się
    rozlicza, generując dzielone po równo zyski i straty.

    > najmowanie)
    > su póki spółka
    > złożoną).
    > ywania nazwijmy
    > ło wciągnąć w koszty
    > w SC). Da się to
    > ścieżkę z US?
    >
    > A jaka jest rynkowa cena wynajmu takiego sprzętu? Jeśli 2zł za dzień, to
    > nie masz
    > czym się martwić. Ale jeśli w Polsce wynajmują dwie firmy, jedna za
    > 100zł/dobę a druga za 1000zł,
    > wtedy już możesz zacząć się pocić :)

    Circa 0-30 zł/h. Plus materiały ekploatacyjne, na których głównie się zarabia.

    > Powiedziałbym że Ty, ale głowy nie dam.

    Kurde, jak dotąd mój czytnik nie wycinał takich numerów, a tu miałem
    pół posta w krzakach, a pół normalnie (wyświetlił dokładnie tak jak
    zacytował). Mniejsza z tym.

    Spoko, wiem jak działą juznet ;-)

    de Fresz