  • Data: 2008-12-02 14:53:43
    Temat: Re: Społka Z O.O. - wkład niepieniężny
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 02-12-2008 o 15:41:10 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > sobie od podatku.
    >
    > Pozostaje 527zł. Uwzględniając, że o tyle będzie mniejszy dochód do
    > opodatkowania i uwzględniając przyszłoroczną stawkę podatku 18% przy
    > skali progresywnej daje to koszt realny 447zł.
    >
    > 447x12=5364zł. Jak widać o wiele mniej niż Twoje 11 100zł i o wiele
    > mniej niż wyliczone przez Ciebie koszty spółki - 7 500zł (choć i tak
    > uważam, że koszty te są obniżone - dolicz jeszcze wyciągi KRSu, gdzie
    > przy każdym "pierdnięciu" trzeba się wykazywać wyciągiem, że to Ty
    > jesteś uprawniony do zaciągania zobowiązań w imieniu spółki itp itd).

    Ale ja cały czas piszę o przypadku gdy masz współpracującą żonę (a raczej
    nie masz ze względu na ZUS właśnie). Wtedy z 5364 robi się 10728, jak
    uwzględnisz
    nieodliczalne zdrowotne i wzrost podstawy od 2009 to wyjdzie tyle ile
    pisałem
    albo i więcej.

    > Ponadto należy też wziąć pod uwagę, że istnieje o wiele prostszy (choć
    > też nie tańszy) sposób obniżenia ZUSu - podjąć (choćby tylko
    > teoretycznie) umowę o pracę za minimalne wynagrodzenie. Można też
    > kombinować umowę o pracę nakładczą (połowa minimalnego wynagrodzenia).

    Jak masz czas się zatrudniać to można i się zatrudnić, ja mam co robić w
    ramach DG :-)
    Poza tym nie lubię być pracownikiem - tak z definicji.

    Pozdrawiam,
    Tomek