  • 1. Data: 2004-07-15 09:35:47
    Temat: Spólka Z o. o. a składka ZUS
    Od: mariocom<m...@t...pl>

    Witam!!
    Osatnio doszły do mnie wieści iż jest jakiś sposób na uniknięcie
    płacenia składek ZUS w przypadku zarejestrowania spólki z o. o..
    Czy ktoś z szanownych specjalistów słyszał coś na ten temat i może mi
    podpowiedzieć jak to ugryźć??

    m...@t...pl

    Dzięki za wszelkie rady

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-07-20 11:44:56
    Temat: Re: Spólka Z o. o. a składka ZUS
    Od: "Robin \(Robert\)" <B...@a...pl.usunto>

    Pewnie słyszałeś o tym, że wspólnik spółki cywilnej mając dodatkowa
    działalność gospodarczą nie musi płacić dwukrotnie składki na ubezpieczenie
    zdrowotne.

    Robin (Robert)

  • 3. Data: 2004-07-21 18:12:12
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 20 Jul 2004 13:44:56 +0200, "Robin \(Robert\)"
    <B...@a...pl.usunto> wrote:

    >Pewnie słyszałeś o tym, że wspólnik spółki cywilnej mając dodatkowa
    >działalność gospodarczą nie musi płacić dwukrotnie składki na ubezpieczenie
    >zdrowotne.
    imho blad w zalozeniach :) kazdy wspolnik spolki cywilnej musi
    posiadac dzialalnosc gospodarcza :) bo s.c. to spolka osob
    prowadzacych dz. gosp. :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 4. Data: 2004-07-22 07:11:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jul 2004, WAM wrote:

> [...]
    >+ >Pewnie słyszałeś o tym, że wspólnik spółki cywilnej mając
    >+ >dodatkowa działalność gospodarczą nie musi płacić
    ^^^^^^^^^
    >+ >dwukrotnie składki na ubezpieczenie zdrowotne.
    ^^^^^^^^^^

    >+ imho blad w zalozeniach :) kazdy wspolnik spolki cywilnej musi
    >+ posiadac dzialalnosc gospodarcza :) bo s.c. to spolka osob
    >+ prowadzacych dz. gosp. :)

    Chyba się niesłusznie czepiasz Robina: jemu chodziło o DWUKROTNE
    płacenie składki. Niedawno był wyrok wskazujący iż inne (niż
    użyte w ustawie o SUS) określenie w ustawie "zdrowotnej" należy
    rozumieć jednak tak samo jak w SUS i składkę płacić RAZ.
    Osobiście wątpię czy pierwszy pytający miał to na myśli, ale
    Robin na pewno (z dobrym założeniem :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-07-22 09:10:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Thursday, July 22, 2004, 9:11:25 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > użyte w ustawie o SUS) określenie w ustawie "zdrowotnej" należy
    > rozumieć jednak tak samo jak w SUS i składkę płacić RAZ.

    Jakieś namiary na ten wyrok?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2004-07-22 14:36:14
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 22 Jul 2004 09:11:25 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > ^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^
    >
    > Chyba się niesłusznie czepiasz Robina: jemu chodziło o DWUKROTNE
    >płacenie składki.

    Czy wspolnik spolki cywilnej moze miec "dodatkową" dzialalnosc
    gospodarcza? Czy tez moze miec tylko podstawową dz.g.? Mozna miec dwie
    dz? :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 7. Data: 2004-07-22 17:35:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jul 2004, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >+ Hello Gotfryd,
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ > rozumieć jednak tak samo jak w SUS i składkę płacić RAZ.

    Wyrok Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w Tarnowie (ale
    się naszukałem, szukałem nie wiedzieć czemu hasła "NSA" :>),
    z 30 kwietnia br. sygnatura IVU 2327/03, opis był w "Dobrej
    firmie" Rzeczpospolitej z 14 bm. (już jest w płatnych :().
    Wskazywano iż krytyczne było powołanie się w interpretacji
    ministerstwa zdrowia na ... art.8 ustawy o SUS ! (czyli
    bez sensu, jeśli *jednocześnie* twierdzi się iż "tytuły"
    ustala się INACZEJ - a tak twierdzono i IMHO jakieś literalne
    podstawy prawne to ma). No ale skoro minister *odwołał się*
    do art. 8 SUS... to miał pech :)

    Wyrok nie jest prawomocny, ZUS złożył apelację do sądu w Krakowie
    a RP obiecała opisać skutki - pilnuj artykułów w rzeczpospolitej
    (www.rp.pl -> dodatki -> dobra firma)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-07-22 18:05:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jul 2004, WAM wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Czy wspolnik spolki cywilnej moze miec "dodatkową" dzialalnosc
    >+ gospodarcza? Czy tez moze miec tylko podstawową dz.g.? Mozna miec dwie

    Można prowadzić DG w kilku *formach* jednocześnie :)
    Od czasu uznania że S.C. nie jest podmiotem gospodarczym, prowadzącymi
    DG są wspólnicy - ale to nie stoi na przeszkodzie jednoczesnemu
    prowadzenia 1-osobowej DG :) i brania udziału w kilku S.C. naraz :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, bez S.C. :))

  • 9. Data: 2004-07-23 14:10:41
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 22 Jul 2004 20:05:31 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >DG są wspólnicy - ale to nie stoi na przeszkodzie jednoczesnemu
    >prowadzenia 1-osobowej DG :) i brania udziału w kilku S.C. naraz :)
    Ale co bedzie "dodatkowa dzialalnoscia"?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 10. Data: 2004-07-23 20:41:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jul 2004, WAM wrote:

> [...]
    >+ > Można prowadzić DG w kilku *formach* jednocześnie :)
    [...]
    >+ Ale co bedzie "dodatkowa dzialalnoscia"?

    Traktuj mój post jako odpowiedź na twoje pytanie: "można
    mieć dwie działalności ?"
    I *NIE* uzyłem słowa "dodatkowa"... masz działalność i tyle
    (a formy są równorzędne :)), listę form (z udziałem) wpisujesz
    do PIT-5 - i jak na mój gust możesz sobie kolejność owych
    wpisów pozmieniać wg upodobania :) każdego miesiąca inaczej.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)