  • 1. Data: 2004-07-15 10:37:10
    Temat: problem z KPiR- prowadzenie dla kogoś na U.Dz.
    Od: @la<e...@i...pl>

    Znajomy poprosił mnie o możliwość prowadzenia KPiR, ewidencji VAT i
    ZUS dla jego firmy. Jako, że chciałby sobie te parę groszy odbić w
    koszty, zaproponował mi umowę o dzieło... i tu zaczynają się schody,
    bo o ile wiem powinnam mieć Licencję na usługowe prowadzenie ksiąg,
    a takowej nie posiadam. Czy jest inna możliwość prowadzenia takowej
    dokumentacji? Umowa o pracę nie wchodzi w rachubę ( tych papierów
    znajomy ma kilkanaście miesięcznie). Czy ktoś może coś
    podpowiedzieć?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-07-15 10:49:23
    Temat: Re: problem z KPiR- prowadzenie dla kogoś na U.Dz.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik @la napisał:
> [...]
    > dokumentacji? Umowa o pracę nie wchodzi w rachubę ( tych papierów
    > znajomy ma kilkanaście miesięcznie). Czy ktoś może coś

    Nie ma innej zgodnej z prawem możliwości.
    Zawsze o świadectwo kwalifikacji możesz sie postarać. Wystarczy zdać
    egzamin ewentualnie miec właściwe wykształcenie i praktykę - wtedy
    dostaje się świadectwo bez egzaminu.

    Tak przy okazji to prowadzenie ksiąg nie kwalifikuje się jako umowa o
    dzieło bo z natury rzeczy jest umową starannego działalnia a nie umową
    rezultatu (bardziej po ludzku Gotfryd to kiedys tłumaczył, przejrzyj
    archiwa).
    Umową starannego działania jest umowa - zlecenie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-07-15 14:57:13
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    > Nie ma innej zgodnej z prawem możliwości.
    > Zawsze o świadectwo kwalifikacji możesz sie postarać. Wystarczy zdać
    > egzamin ewentualnie miec właściwe wykształcenie i praktykę - wtedy
    > dostaje się świadectwo bez egzaminu.

    Można wiedzieć jakie to wyksztalcenie (konkretny profil?) i ile tej
    praktyki....miejsce ma znaczenie?

    Agata