  • 1. Data: 2006-04-24 13:53:08
    Temat: Spółka cywilna?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Jak to jest ze spółką cywilną? Już się gubię, bo próbuję znaleźć jakiś
    w miarę spójny opis tej formy działalności a znajduję tylko jakieś
    strzępy...

    Ja i kolega mamy założone DG. Chcemy podjąć współpracę jako spółka cywilna.
    Jak wygląda rozliczanie się? Zrozumiałem ze znalezionych informacji, że
    jeśli np. ustalimy że mamy po 50% udziałów to jeśli spółka będzie miała w
    maju przychody 1000zł i koszty 500zł to po prostu obaj mamy sobie dopisać w
    pit-5 po 250zł dochodu z tytułu uczestniczenia w spółce cywilnej.
    Dobrze, czy coś pomieszałem? :)

    Jak w ogóle wygląda procedura założenia s.c. - czy trzeba się zgłosić do UM
    i zarejestrować taką spółkę, czy też jedynie w US w celu uzyskania NIPu dla
    spółki?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 2. Data: 2006-04-24 13:58:33
    Temat: Re: Spółka cywilna?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 24 Apr 2006 13:53:08 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

> [...]
    > maju przychody 1000zł i koszty 500zł to po prostu obaj mamy sobie dopisać w
    > pit-5 po 250zł dochodu z tytułu uczestniczenia w spółce cywilnej.

    Aha - no i jak jest z VATem? Tak samo? (zakładając że nie napisałem steku
    bzdur ;)

    Pozdrawiam,

  • 3. Data: 2006-04-24 14:58:23
    Od: <g...@n...pl>

    > Aha - no i jak jest z VATem? Tak samo? (zakładając że nie napisałem steku
    > bzdur ;)
    >
    > Pozdrawiam,
    > --
    > Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    > "Poglądy polityczne mają takie znaczenie w sejmie jak upierzenie u
    krokodyla"
    > (c) Tomasz Olbratowski 2004

    Spółka cywilna Vat rozlicza jedna deklaracja, wspólnie, natomiast podatek
    dochodowy tak jak napisałes.

  • 4. Data: 2006-04-24 21:18:20
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 24 Apr 2006 16:58:23 +0200, <g...@n...pl> napisał(a):

    > Spółka cywilna Vat rozlicza jedna deklaracja, wspólnie, natomiast podatek
    > dochodowy tak jak napisałes.

    Dzięki - teraz już mam jasność :)

    Pozdrawiam,

  • 5. Data: 2006-04-25 12:23:03
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    > Spółka cywilna Vat rozlicza jedna deklaracja, wspólnie, natomiast podatek
    > dochodowy tak jak napisałes.

    Aha, jeszcze jedno pytanie.
    Czy nie ma przeciwskazań, bym np. komórkę czy samochód odliczał sobie
    normalnie w kosztach swojej działalności a przychody miał tylko i wyłącznie
    ze spółki? Patrzyłem na formularz PIT-5 i niby nie ma tam rozgraniczonych
    tych przypadków (tylko wynajem/podnajem jest osobno) - ale wolałbym mieć
    pewność...

    Pozdrawiam,

  • 6. Data: 2006-04-26 23:03:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Apr 2006, Jacek Osiecki wrote:

    > Aha, jeszcze jedno pytanie.
    > Czy nie ma przeciwskazań, bym np. komórkę czy samochód odliczał sobie
    > normalnie w kosztach swojej działalności a przychody miał tylko i wyłącznie
    > ze spółki?

    To zależy do czego one służą. Przynajmniej formalnie :)

    > Patrzyłem na formularz PIT-5 i niby nie ma tam rozgraniczonych
    > tych przypadków (tylko wynajem/podnajem jest osobno)

    Ściślej: każde "źródło dochodu" rozlicza się osobno.
    Zajrzyj do art.10 ustawy o podatku dochodowym, tam jest lista.
    Tak, jak się ma udziały w kilku DG to straty z jednych można
    pokryć dochodami z innych...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)