  • 1. Data: 2006-04-24 12:19:25
    Temat: Rozliczenie 2005 - małe wątpliwości
    Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>

    Witam !
    1.
    W 2005 roku położyłam w mieszkaniu parkiet. Mam fakturę na której jest 1
    pozycja: "wykonanie prac montażu i wykończenia podłogi wraz z materiałami"
    (ponieważ materiał był kupiony łącznie z montażem naliczony jest 7% VAT).
    Czy w rozliczeniu rocznym mogę odliczyć całą kwotę brutto z faktury czy też
    odlicza się tylko materiał (tylko jak stwierdzić ile z tego kosztował
    materiał?)?
    2.
    W 2005 roku w mieszkaniu własnościowym spółdzielczym wymieniłam okna. Czesc
    kosztow zostala mi zwrocona ze spoldzielni i dostalam na ta kwote od
    spoldzielni stosowny PIT-8C. Czy w zwiazku z tym moje rozumowanie jest
    sluszne - do odliczenia wpisuję pelną kwotę brutto, którą zapłaciłam za
    wymiane okien (okna + montaż), a w formularzu PIT-36 w pozycji 75 (dochod -
    inne źródła niewymienione w wierszach od 1 do 7) wpisuję kwote zwroconą mi
    przez spółdzienie (zgodnie z otrzymanym pit-8C)?
    3.
    W 2005 wymieniłam też drzwi zewnętrzne. Nie mam juz z czego ich odliczyc
    (jak wpisuje je do rozliczenia to w zasadzie zwiększam tylko pozycje 174
    PIT-36 (ulgi mieszkaniowe do odliczenia w latach nastepnych) - czy w zwiazku
    z tym jest sens je wpisywac - czy w przyszlym roku bedzie mozna jeszcze
    odliczyc te nierozliczone wydatki?
    Bo jesli nie to wyglada na to, ze rozsadniej dla mnie bedzie nie wpisywac
    ich do pita, a tylko zwrocic sie o zwrot roznicy w VAT, bo zwrot bedzie
    wiekszy (przy okazji moze sie komus przyda ten link
    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/13959,zwrot-vat-
    od-materialow-budowlanych-a-ulga-remontowa.html )
    . Dobrze myslę?

    Z góry dziekuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam,
    --
    Małgorzatka

  • 2. Data: 2006-04-24 12:37:13
    Temat: Re: Rozliczenie 2005 - małe wątpliwości
    Od: <g...@n...pl>

    Użytkownik "Małgorzatka+" <m...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:444cbd61$0$22609$f69f905@mamut2.aster.pl...
> [...]
    > --
    > Małgorzatka
    >
    > W częsci pierwszej rozumujesz właściwie, ale wydatki wszystkie mozesz
    wpisac do PITa, jesli zabraknie ci podatku do zwrotu w tym roku, dostaniesz
    go w roku przyszłym i nic nie stoi na przeszkodzie aby uzyskac równiez zwrot
    vat.