  • 1. Data: 2004-02-10 09:58:38
    Temat: Spółka sc odchodzi wspólnik?
    Od: "ebeb" <g...@w...pl>

    Witam
    Prowadzę DG w spółce (mała gastronomia pub,spółka sc.) wspólnik chce
    zrezygnować i zamknąć swoją działalność chcąc mi odsprzedać swój udział za
    astronomiczną cenę, w jaki sposób mogę rozwiązać ten problem? czy mogę
    prowadzić dalej działalność w tym miejscu bez jego zgody?wkład w adaptację
    lokalu wniesiony po połowie.
    Pozdrawiam
    bebefirst

  • 2. Data: 2004-02-10 10:52:45
    Temat: Re: Spółka sc odchodzi wspólnik?
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    ebeb wrote:

> [...]
    > astronomiczną cenę, w jaki sposób mogę rozwiązać ten problem? czy mogę
    > prowadzić dalej działalność w tym miejscu bez jego zgody?wkład w

    To zalezy co to jest ta "astronomiczna cena" i ilu jest wspolnikow.

    co do zasady wystapienie wspolnika z 2 osobowej s.c sprawia ze spolka
    PRZESTAJE ISTNIEC Z MOCY PRAWA. wtedy do majatku wspolnikow
    stosuje sie przepisy o majatku po likwidacji spolki.

    Jak chesz wiecej wiedziec, musisz wiecej dac danych.
    .. albo sam sobie poczytac KC.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-02-10 12:48:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004, bosz wrote:

    >+ ebeb wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > adaptację lokalu wniesiony po połowie. [...]
    >+ Jak chesz wiecej wiedziec, musisz wiecej dac danych.

    ...i nie tylko. Nie podał nic, ani kto jest właścicielem lokalu
    i "miejsca", jeśli nie - to jaki jest tytuł prawny i kto go ma
    (a znam przypadek że przy próbie rozwiazania S.C. i przejęcia
    umowy na lokal od miasta był POWAŻNY problem !), ani jakie są
    zastrzeżenia w umowie S.C., ew. o lokal, o prawa do nazwy...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)