  • 1. Data: 2002-05-13 10:06:01
    Temat: ... Sposob na ZUS ? ...
    Od: <s...@y...com>

    Witam,
    Czy jest jakas mozliwosc aby zamiast skladki ZUS placic skladki na Krus, w
    przypadku gdy moj ojciec prowadzi dzialalnosc gospodarcza i placi Krus. Na
    jakich warunkach ja mogłbym rowniez placic skladki na Krus ?

    Z gory dziekuje za wszelka pomoc,
    Marek

  • 2. Data: 2002-05-13 11:45:18
    Temat: Re: ... Sposob na ZUS ? ...
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    Musisz być rolnikiem, który conajmniej 1 rok miał opłacane składki KRUS.
    Wtedy rejestrujesz DG i nie musisz płacić ZUSu. Tak jest na dzień
    dzisiejszy - nie wiadomo jak długo...

  • 3. Data: 2002-05-13 12:26:09
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik <s...@y...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abo37j$cl$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > przypadku gdy moj ojciec prowadzi dzialalnosc gospodarcza i placi Krus. Na
    > jakich warunkach ja mogłbym rowniez placic skladki na Krus ?

    Ale najpierw napisz czy też prowadzisz DG czy działalność rolniczą?
    WS

  • 4. Data: 2002-05-13 17:01:54
    Od: <s...@y...com>

    Witam,
    Jak na razie nie prowadzę żadnej działalności, zamierzam dopiero ją
    zarejestrować, lecz chcę uniknąć płacenia składek ZUS. Czy jest możliwośc
    aby od razu płacic skladki KRUS.
    Pozdrawiam,
    Marek

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:abobfq$mv0$1@sunsite.icm.edu.pl...

  • 5. Data: 2002-05-13 17:39:18
    Temat: OT - Sposob na ZUS?
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    tak z ciekawosci wszedlem na strone http://www.krus.gov.pl,
    jest tam sonda 'czy jestes rolnikiem?',
    tak - 498, nie - 728,

    ciekawe, czego nie-rolnicy tam szukaja,
    i ciekawe kto finansuje swiadczenia (zapewne w normalnym wymiarze)
    ubezpieczonych w krus,
    ale dopoki psl przy wladzy ...

  • 6. Data: 2002-05-13 22:25:11
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 May 2002, Pulsar wrote:

    >+
    >+ Musisz być rolnikiem, który conajmniej 1 rok miał opłacane składki KRUS.
    >+ Wtedy rejestrujesz DG i nie musisz płacić ZUSu.

    ...z korektą na "zdrowotne" (które, owszem, składnikiem podatku
    [jeszcze] będąc ZUSem nazywane bywa bo rękoma jego teleportowane
    jest):

    http://www.gazetaprawna.pl/numery/09102-696/aktualno
    sci.html?id_gpol2=4623

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-05-14 20:49:56
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Nie wiem czy jest taka możliwość. Chyba nie.Jak ci napisał Pulsar rok trzeba
    płacić.
    Możesz działalność zarejestrować na innego członka rodziny zatrudnionego
    gdzieś na umowę o pracę. Wtedy nie płacisz ZUS oprócz zdrowotnego. Ale też
    jest to kłopot dla tej osoby, bo czasem musi się gdzieś stawić, coś
    podpisać, łączyć to wszystko w swoim PITcie itp.

    WS

    Użytkownik <s...@y...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aborjd$jk7$...@n...tpi.pl...