  • 1. Data: 2002-05-13 06:15:27
    Temat: Spis powszechny - czy znowu studenci ukladali pytania?
    Od: Jano <m...@h...gula>

    Pytanie o wyksztalcenie - jest do wyboru ...; magister; inżynier.
    Ale nalezy wybrac jedno z nich.
    Uzasadnienie - nalezy wybrac wyzszy tytul.
    Ciekawe co na to magistry inzyniery, doktory inzyniery, profesory
    inzyniery.

    Nastepny kwiatek - spisywany jest pierwszy lokal w budynku (jesli chodzi
    o metraz, wyposazenie itd,). jesli pierwszym lokalem jest np. kawalerka,
    to w statystyce wszystkie lokale w tym budynku sa kawalerkami.

    --
    Pozdrowienia
    J.

  • 2. Data: 2002-05-13 19:49:40
    Od: "ESka" <e...@w...pl>

    Użytkownik "Jano" napisał w wiadomości

    | Nastepny kwiatek - spisywany jest pierwszy lokal w budynku (jesli chodzi
    | o metraz, wyposazenie itd,). jesli pierwszym lokalem jest np. kawalerka,
    | to w statystyce wszystkie lokale w tym budynku sa kawalerkami.

    ;))) W moim bloku pierwszy jest gabinet gnekologiczny i stomatologiczny.

    ESka

  • 3. Data: 2002-06-02 19:04:26
    Od: l/e/h <l...@...pl.invalid>

    Jano <m...@h...gula> skribis:

> [...]
    >Ale nalezy wybrac jedno z nich.
    >Uzasadnienie - nalezy wybrac wyzszy tytul.
    >Ciekawe co na to magistry inzyniery, doktory inzyniery, profesory

    magister to najnizszy stopien naukowy, inzynier to najwyzszy zawodowy
    AFAIK. Wiec kotry jest wyzsy, najwyzszy czy najnizszy ? :))

    Pozdrawiam, Leh
    --
    Ciekawa strona: <http://blueheaven.prv.pl>
    Wszystkie twierdzenia sa w pewnym sensie prawdziwe, w pewnym sensie falszywe,

  • 4. Data: 2002-06-03 12:12:14
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "l/e/h" <l...@...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Jano <m...@h...gula> skribis:

    > magister to najnizszy stopien naukowy

    wydaje mi sie, ze magister nie jest stopniem naukowym

  • 5. Data: 2002-06-03 14:48:26
    Od: "news.tpi.pl" <a...@a...com>

    > wydaje mi sie, ze magister nie jest stopniem naukowym

    to na razie 1 : 1 - bo ja sądzę, że właśnie mgr to najniższy stopień naukowy

    Wojtek

  • 6. Data: 2002-06-03 19:08:35
    Od: "majura" <m...@f...onet.pl>

    | to na razie 1 : 1 - bo ja sądzę, że właśnie mgr to najniższy stopień naukowy

    magister (łc. 'nauczyciel, przełożony') 1. nauk. tytuł naukowy absolwenta szkoły
    wyższej uzyskiwany po napisaniu i obronie pracy magisterskiej oraz zdaniu
    egzaminu magisterskiego. 2. pot. aptekarz, magister farmacji pracujący w aptece.
    3. w antycznym Rzymie - wysoki urzędnik dworski lub wojskowy, mający pieczę nad
    określonymi zadaniami. 4. hist. średniowieczny wykładowca sztuk wyzwolonych.

    Hasło opracowano na podstawie "Słownika Wyrazów Obcych" Wydawnictwa Europa, pod
    redakcją naukową prof. Ireny Kamińskiej-Szmaj, autorzy: Mirosław Jarosz i
    zespół. ISBN 83-87977-08-X. Rok wydania 2001.

    Źródło: http://wiem.onet.pl/wiem/018a31.html

    Doktor, stopień naukowy nadawany osobom z tytułem magistra po przeprowadzeniu
    przewodu doktorskiego zakończonego złożeniem egzaminów i publiczną obroną
    rozprawy doktorskiej. Procedura nadawania stopnia doktora odbywa się w
    uprawnionych uczelniach wyższych i instytutach naukowo-badawczych.

    Źródło: http://wiem.onet.pl/wiem/012aaf.html

    Stopień naukowy, stopień nadawany osobom, które spełniły określone warunki
    (przeszły poszczególne stadia przewodu naukowego i obroniły przed radą naukową
    lub jej komisją rozprawę naukową). W Polsce istnieją dwa stopnie naukowe: doktor
    i doktor habilitowany.

    Źródło: http://wiem.onet.pl/wiem/01079b.html

    tak więc chyba jednak magister to nie "stopień" a "tytuł" ale naukowy

    natomiast:

    inżynier (fr. ingénieur) nauk. osoba mająca wyższe wykształcenie techniczne lub
    ekonomiczne.

    Hasło opracowano na podstawie "Słownika Wyrazów Obcych" Wydawnictwa Europa, pod
    redakcją naukową prof. Ireny Kamińskiej-Szmaj, autorzy: Mirosław Jarosz i
    zespół. ISBN 83-87977-08-X. Rok wydania 2001.

    Źródło: http://wiem.onet.pl/wiem/01c3a3.html

    ufff

    pozdrawiam
    majura

  • 7. Data: 2002-06-03 20:14:08
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 3 Jun 2002 14:12:14 +0200), "Matovy"
    <a...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >wydaje mi sie, ze magister nie jest stopniem naukowym

    Masz rację...
    .
    .
    \/
    .
    .
    \/
    .
    .
    \/
    .
    .
    \/
    .
    .
    \/
    .
    .
    \/
    .
    .
    \/
    .
    .
    \/
    .
    .
    \/
    .
    .
    \/
    .
    .
    \/
    ... wydaje Ci się :-)

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 8. Data: 2002-06-04 06:36:47
    Od: l/e/h <l...@...pl.invalid>

    "Matovy" <a...@p...onet.pl> skribis:

    >wydaje mi sie, ze magister nie jest stopniem naukowym

    A czym ?

    Pozdrawiam, Leh

  • 9. Data: 2002-06-04 09:37:20
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    > Masz rację...
    \/
    > ... wydaje Ci się :-)
    >
    > --
    > Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    > (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    Instrukcja dla eminencji :
    USTAWA z dnia 12 września 1990 r. o tytule naukowym i stopniach naukowych.
    (Dz. U. z dnia 27 września 1990 r.)
    1. Przeczytaj
    2. Przeproś
    3. Podziękuj.

    Magister jest tytułem zawodowym nadawanym przez uczelnię wyższą a nie
    stopniem naukowym!!! (tu Ustawa o szkolnictwie wyższym+ akty wykonwcze)
    Stopniem naukowym jest doktor i doktor habilitowany.
    Profesor jest tytułem naukowym.

    Dziękuję