  • 1. Data: 2002-05-13 09:08:23
    Temat: DG a mieszkanie rodziców, w którym jestem zameldowana
    Od: Ika <f...@s...pl>

    Kochani, a tak to jest w moim przypadku:
    Jestem zameldowana w mieszkaniu własnościowym rodziców (spół.
    mieszkaniowa - blok), na ten adres również mam zgłoszoną DG.
    Teoretycznie zajmuję 1 mały pokój, ale w praktyce już od dwóch lat
    mieszkam gdzie indziej i właśnie tam przeniosłam wszystkie graty
    (komputery, księgi, faktury - wszystko). Dodam, że nie odliczałam
    i nie odliczam żadnych kosztów (prąd, telefon, czynsz itp).
    To trochę dziwna sytuacja - przyznaję. Ale nie wiem co zrobić,
    żeby to jakoś wyprostować. Przeniesienie działalności tam,
    gdzie teraz mieszkam nie wchodzi w grę, z kolei na wynajem lokalu
    specjalnie dla DG mnie nie stać.
    Może przenieść DG (teoretycznie) z mieszkania w bloku do domu
    jednorodzinnego, np. teściów.
    Ale czy wtedy oni będą musieli płacić wyższy podatek od nieruchomości
    - o ile wyższy? Jak się to załatwia?
    Zdaję sobie sprawę, że teraz też nie mam wszystkiego załatwionego OK,
    np. dokumenty nie są przechowywane w miejscu zgłoszonej DG.
    Co mi grozi w razie kontroli US? Jak na razie (od 1992 r. nie było
    żadnej)

    Z góry dziękuję za odpowiedzi,
    Pozdrawiam wszystkich ,
    Ika

  • 2. Data: 2002-05-13 12:40:06
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Ika <f...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@4...com..
    .
> [...]
    > np. dokumenty nie są przechowywane w miejscu zgłoszonej DG.
    > Co mi grozi w razie kontroli US? Jak na razie (od 1992 r. nie było

    Hmm...no więc co właściwie szkodzi żeby działalnośc została u rodziców?
    Jeżeli Twoja działalność nie wymaga przechowywania towarów handlowych, czy
    surowców, nie musisz robić remanentów, a jest to tylko biuro to zostaw jak
    jest. Napisz tylko pismo do US ze miejscem przechowywania wszelkiej
    dokumentacji jest nowy adres oraz że adres pocztowy do doręczeń
    jest....Miejsce prow.dz. nie musi być to samo co przechowywania dok.
    Działalność może zostać u rodziców, to w niczym nie przeszkadza. Jeżeli to
    biuro to PIH ani Sanepid ani PIP się Tobą nie zainteresuje. Tylko ZUS albo
    US a oni chcą papiery oglądać.
    Co w razie kontroli? No jak zgłosisz to o czym mówię to nic. A jak nie to
    pewnie jako wykroczenie może być grzywna. Tu rozpiętość jest duża, ale że ze
    względu na to że nie naraziłaś Skarbu Państwa na uszczuplenie to pewnie
    200-500zł. To oczywiście spekulacja bo w Kodeksie KArnym Skarbowym jest
    ustalony tylko górny pułap że nie może przekroczyć 180 stawek czyli chyba
    3200 zł.Więc duzo zależy od urzędnika (jak zwykle zresztą) :))
    Działalność u tesciów-trzeba zgłosić do Urzędu Miasta/Gminy Wydział Podatków
    i Opłat. Zwiększy się wtedy podatek od nieruchomości. Za każdy metr kw.
    lokalu, w którym jest DG liczą więcej, różnie w różnych miastach. U mnie w
    Krakowie to jest ok 16zł za metr kw.

    WS

  • 3. Data: 2002-05-13 22:28:05
    Od: Ika <f...@s...pl>

> [...]
    >surowców, nie musisz robić remanentów, a jest to tylko biuro to zostaw jak
    (ciach)
    Dzięki za odpowiedź.
> [...]
    >lokalu, w którym jest DG liczą więcej, różnie w różnych miastach. U mnie w
    Za rok? Pytam z ciekawości.

    Ika

  • 4. Data: 2002-05-14 12:51:44
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>