    From: RD <r...@g...com1>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spóźniona deklaracja VAT-UE
    Date: Mon, 16 May 2011 21:30:59 +0200

    W dniu 2011-05-16 17:12, Łukasz pisze:
    > Witam,
    >
    > Dostałem wezwanie do US art. 80a par.2. Nie złożenie deklaracji
    > podsumowującej VAT-UE na czas. Rozliczam się kwartalnie i coś mi się
    > pokręciło, że deklaracje składa się do 25dnia miesiąca po zakończonym
    > kwartale, więc złożyłem 18 kwietnia, a to jednak trzeba do 15dnia
    > miesiąca (forma papierowa). Jaka czeka mnie kara i jak się tłumaczyć?

    Witaj,

    Termin do 25 dnia obowiązywał jakiś czas temu (rok temu? nie
    pamiętam). Zmieniono go na do 15 dnia kolejnego miesiąca. Miałem taką
    sytuację ostatnio - księgowa miała stare formularze (papierowe), na
    których wyraźnie napisano, że do 25. Działalność prowadziłem drugi, czy
    trzeci miesiąc i była to moja pierwsza transakcja wewnątrzwspólnotowa.

    Żadne tłumaczenia nie pomogły, ani to, że to pierwszy raz, ani to, że
    dopiero co zacząłem, ANI TO, że składałem deklaracje na drukach, na
    których termin wskazywał do 25 i tym się sugerowałem.. ;-)

    Ostatecznie.. 150zł kary i to wszystko.

    Pozdr,
    Rafał