  • 1. Data: 2004-06-07 17:03:01
    Temat: Spozniona deklaracja VAT i PiT 5
    Od: "Olek" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Jak w temacie dzisiaj okazalo sie ze nie zostala
    wyslana deklaracja za maj - mimo ze byla przygotowana.
    Osoba ktora prosilem zawalila - sam od
    2 miesiecy jestem unieruchomiony po wypadku
    ze zlamana noga w domu oczywiscie na L4.
    Co mam zrobic?
    Prosze o pomoc
    Pilna sprawa
    Olek

  • 2. Data: 2004-06-07 18:41:10
    Temat: Re: Spozniona deklaracja VAT i PiT 5
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    > Jak w temacie dzisiaj okazalo sie ze nie zostala
    > wyslana deklaracja za maj - mimo ze byla przygotowana.

    hmmm chodzi ci o 2003 rok?

    nieważne o jaki miesiąc chodzi, proponuję wysłać deklaracje, wpłacić
    ewentualny podatek i razem z deklaracją wysmarować "czynny żal" w rozumieniu
    kks (pod warunkiem oczywiście, że US cię nie uprzedził)

    pozdrav
    evka

  • 3. Data: 2004-06-07 18:53:54
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Olek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    ewka nie czaruj .olek ma złamana nogę od 2 miesiecy i jest w domu na L4
    i deklaracji nie złozył za maj więc jeszcze ma termin bo za maj to się
    składa w czerwcu .
    Jezeli miałeś złożyc deklarację za kwiecień i tego nie zrobiłeś to złoż
    ja i jednocześnie napisz podanie do naczelnika us że nie zzłozyłes
    deklaracji w terminie ponieważ masz znacznie ograniczone możliwości
    komunikacyjne -dowód L4 a nie miałeś komu tej czynnosci powierzyć i
    dokonujesz ją z takim późnieniem z chwilą ustania tych okoliczności
    ponieważ poczułeś się lepiej . to są okoliczności szczególne i podatnik
    ma prawo wobec ich powstania złozyć zeznanie z chwilą ustania
    przeszkody. żal jest tu niewskazany bo z nim idzie konsekwencja zgoda na
    karę -on ma L4.
    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 4. Data: 2004-06-07 19:12:17
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Opix" <f...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Olek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    powiadomienie a żal to dwie różne bajki

    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 5. Data: 2004-06-07 19:12:32
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    > żal jest tu niewskazany bo z nim idzie konsekwencja >zgoda na
    > karę -on ma L4.
    > --

    nie zgadzam się z tą tezą bo wg kks:

    Art. 16. § 1. Nie podlega karze za przestępstwo skarbowe lub wykroczenie
    skarbowe, kto po popełnieniu czynu zabronionego zawiadomił o tym organ
    ścigania, ujawniając istotne okoliczności tego czynu, w szczególności osoby
    współdziałające w jego popełnieniu.
    § 2. Przepis § 1 stosuje się tylko wtedy, gdy w terminie wyznaczonym przez
    uprawniony organ sprawca uiści w całości należność publicznoprawną
    uszczuploną lub narażoną na uszczuplenie popełnionym czynem zabronionym.
    Jeżeli czyn zabroniony nie polega na uszczupleniu lub na narażeniu na
    uszczuplenie tej należności, natomiast orzeczenie przepadku przedmiotów jest
    obowiązkowe, sprawca powinien złożyć te przedmioty, a w razie niemożności
    ich złożenia - uiścić ich równowartość pieniężną; nie nakłada się obowiązku
    uiszczenia równowartości pieniężnej, jeżeli przepadek dotyczy przedmiotów
    określonych w art. 29 pkt 4.
    § 3. Jeżeli złożone przez sprawcę przedmioty podlegające przepadkowi mogą
    ulec szybkiemu zniszczeniu lub zepsuciu, ich przechowywanie byłoby połączone
    z niewspółmiernymi kosztami lub nadmiernymi trudnościami albo powodowałoby
    znaczne obniżenie ich wartości, organ dochodzenia nakłada na sprawcę
    obowiązek uiszczenia ich równowartości pieniężnej, chyba że przepadek
    dotyczy przedmiotów określonych w art. 29 pkt 4.
    § 4. Zawiadomienie powinno być złożone na piśmie albo przekazane ustnie do
    protokołu.
    § 5. Zawiadomienie jest bezskuteczne, jeżeli zostało złożone:
    1) w czasie, kiedy organ ścigania miał już wyraźnie udokumentowaną
    wiadomość o popełnieniu przestępstwa skarbowego lub wykroczenia skarbowego,
    2) po rozpoczęciu przez organ ścigania czynności służbowej, w
    szczególności przeszukania, czynności sprawdzającej lub kontroli
    zmierzającej do ujawnienia przestępstwa skarbowego lub wykroczenia
    skarbowego, chyba że czynność ta nie dostarczyła podstaw do wszczęcia
    postępowania o ten czyn zabroniony.
    § 6. Przepisu § 1 nie stosuje się wobec sprawcy, który:
    1) nakłonił inną osobę do popełnienia przestępstwa skarbowego lub
    wykroczenia skarbowego w celu skierowania przeciwko niej postępowania o ten
    czyn zabroniony,
    2) zorganizował grupę albo związek mający na celu popełnienie
    przestępstwa skarbowego lub popełnianie wykroczeń skarbowych albo taką grupą
    lub związkiem kierował, chyba że zawiadomienia, o którym mowa w § 1, dokonał
    ze wszystkimi członkami grupy lub związku.

  • 6. Data: 2004-06-07 19:15:31
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > ponieważ poczułeś się lepiej . to są okoliczności szczególne i podatnik
    > ma prawo wobec ich powstania złozyć zeznanie z chwilą ustania

    to co napisałeś pasuje do przywrócenia terminu, ale jest jeden szkopuł:
    przywrócenie terminu ma zastosowanie jedynie do terminów procesowych... na
    pewno nie jest nim termin do złożenia deklaracji/zeznania

  • 7. Data: 2004-06-07 19:45:28
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "ewka" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    1.podatnik w moim wyjasnieniu o nic nie prosi a wyjasnia przyczynę
    neizłozenia deklaracji w terminie powiadamiając urząd o powodach czyli
    spełnia warunki kks naczelnik us wszczyna postępowanie i bada
    okoliczości i ma prawo przywrócić termin w trybie ordynacji podatkowej
    2.żal składa się wyłącznie wtedy gdy podatnik nie ma szans na żadną
    obronę i liczy na łagodniejszy wymiar kary -dopóki ma argumenty powinien
    się bronić a jeżeli us odrzuci to powiadomienie decyzją opartą o
    postepowanie w oparciu o ordynacje podatkową to podatnik powinien się
    wówczas pokajać w trybie kks -wyzerować zobowiazanie i napisać żal .

    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 8. Data: 2004-06-07 19:58:35
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <ca2enh$76j$1@news.onet.pl>, Opix wrote:

    > powiadomienie a żal to dwie różne bajki

    To chyba z czasow Kołodki. Jemu nie wystarczylo ze sie informuje.
    US trzeba błagać o wybaczenie.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 9. Data: 2004-06-07 21:13:28
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Olek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    z zalem musi iść pokuta czyli przemożna chęć chłosty po własnej kasie a
    to już nie to samo .ale wiemy o co w zasadzie chodzi .
    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 10. Data: 2004-06-07 21:15:21
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    > powiadomienie a żal to dwie różne bajki

    a moim zdaniem to dokładnie to samo, tyle, że różnie przez różne osoby
    nazywane - generalnie chodzi o poinformowanie urzędu o popełnionym
    wykroczeniu skarbowym, czyli tzw "czynny żal"

    pozdrav
    evka

    P.S. no chyba, że pod pojęciem "czynny żal" ty rozumiesz tzw DPO czyli
    dobrowolne poddanie odpowiedzialności (art.17 i nast. kks)