  • 11. Data: 2004-06-07 21:21:18
    Temat: Re: Spozniona deklaracja VAT i PiT 5
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    > 1.podatnik w moim wyjasnieniu o nic nie prosi a >wyjasnia przyczynę
    > neizłozenia deklaracji w terminie powiadamiając urząd >o powodach czyli
    > spełnia warunki kks naczelnik us wszczyna >postępowanie i bada
    > okoliczości i ma prawo przywrócić termin w trybie >ordynacji podatkowej

    absolutnie nie masz racji
    w trybie kks urząd na pewno nie orzeknie o przywróceniu terminu, poza tym
    jak już wcześniej napisałam, w opisywanym przypadku nie będzie miało wcale
    zastosowanie przywrócenie terminu, bo termin do złożenia deklaracji nie jest
    terminem procesowym a przywrócic można tylko termin procesowy np. termin do
    wniesienia odwołania

    > 2.żal składa się wyłącznie wtedy gdy podatnik nie ma szans na żadną
    > obronę i liczy na łagodniejszy wymiar kary -dopóki ma argumenty powinien
    > się bronić a jeżeli us odrzuci to powiadomienie decyzją opartą o
    > postepowanie w oparciu o ordynacje podatkową to podatnik powinien się
    > wówczas pokajać w trybie kks -wyzerować zobowiazanie i napisać żal .

    pomieszałeś dokładnie ordynacje podatkową z kks-em i nie bardzo wiem o co ci
    chodzi
    jeżeli mówisz o łagodniejszym wymiarze kary to pewnie chodzi ci o sytuację,
    kiedy US zdążył juz uruchomić jakąś procedurę związaną z niezłożeniem
    deklaracji - wtedy faktycznie pozostaje jedynie liczyć na łagodny wymiar
    kary i można zaproponować dobrowolne poddanie odpowiedzialności (DPO),
    natomiast jeżeli podatnik sam zawiadamia urząd o popełnionym wykroczeniu to
    art.16 kks chroni go przed nałożeniem jakiejkolwiek kary za popełnione
    wykroczenie.

  • 12. Data: 2004-06-07 21:58:01
    Od: "Olek" <a...@p...onet.pl>

    Napisalem pismu z czynnym zalem, powolywaniem sie na
    16kks oraz z informacja o l4 i zlamanej nodze
    mam nadzieje ze zlamana nozka nie bedzie mnie dodatkowo kosztowac nie
    liczac nerwow dzisiaj
    Pozdrawiam dzieki za info
    Olek

  • 13. Data: 2004-06-07 22:35:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jun 2004, Opix wrote:
    [...]
    >+ 2.żal składa się wyłącznie wtedy gdy podatnik nie ma szans na żadną
    >+ obronę i liczy na łagodniejszy wymiar kary

    Moment, moment.
    "Czynny żal w rozumieniu ustawy KodeksKarnySkarbowy" (bo kiedyś
    wynikło smieszne nieporozumienie - w KK podobnoż :) też jest
    "czynny żal" *inaczej* zdefiniowany) przy *jednoczesnym*
    (a nawet uprzednim :)) naprawieniu szkody *oraz* *nim* US "ma
    udokumentowane wykroczenie lub przestępstwo" *chroni* od kary.
    Nie ma mowy o "łagodniejszych wymiarach" !
    +++
    Art. 16.
    § 1. Nie podlega karze za przestępstwo skarbowe lub wykroczenie skarbowe
    [...]
    ---
    Oczywiście - *w tym* przypadku nie ma zastosowania: urząd ma
    "w papierach" że deklaracja miała być a jej nie ma.
    Bynajmniej NIE podważam całej reszty tego co napisałeś: tylko
    pojęcie "czynnego żalu" jako "łażenia po prośbie" mi się
    nie podoba :)

    >+ wówczas pokajać w trybie kks -wyzerować zobowiazanie i napisać żal .

    ...ale *jeśli* US już wie, to:
    +++
    § 5. Zawiadomienie jest bezskuteczne, jeżeli zostało złożone:

    1) w czasie, kiedy organ ścigania miał już wyraźnie udokumentowaną
    wiadomość o popełnieniu przestępstwa skarbowego lub wykroczenia
    skarbowego,
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd