    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzeda? na Allegro a koszty wysy?ki
    Date: Fri, 08 Apr 2011 14:56:04 +0200

    W dniu 08.04.2011 14:24, Marek pisze:
    > To teraz ju? zupe?nie nie rozumiem.
    > My?la?em, ?e sprawa bedzie prosta - wysy?am przedmiot za 100 z?, wysy?ka
    > kosztuje mnie 20 z?, na kt?ra otrzymuj? faktur?. Wrzucam fakture w koszty i
    > na kasie wybijam 100 z? towar + 20 z? wysy?ka jako kolejna pozycja. Co jest
    > nie tak w takim post?powaniu ?

    A) Niezgodne z zasadami Usenetu cytowanie NAD, które jest metodą
    właściwą dla korespondencji pocztą elektroniczną, ale nie w UseNecie.

    B) Niewłaściwa konfiguracja czytnika, którego można częściowo naprawić
    wg tego opisu: http://www.grzegorz.net/oe/config.php Niestety tylko
    częściowo, bo to go nie zmusi do właściwego kodowania tematów, więc
    polskie znaki w tematach i tak będzie kaszanił. Ale przynajmniej treść
    będzie czytelna. Najwłaściwsze rozwiązanie, to migracja na inny czytnik.
    Na przykład Thunderbird, który jest darmowy, podobny w obsłudze i w
    zakresie funkcjonalności OE raczej bez błędów.

    C) W kwestii podatkowej, zależy czym wysyłasz. Jeśli wysyłasz niePocztą,
    to wszystko OK. Jeśli wysyłasz Pocztą Polską, to taka wysyłka nie
    podlega pod VAT, ale wtedy, gdy fakturuje ją Poczta Polska. Ty więc
    dostajesz fakturę 20zł + NP VAT (a może zwykłe ZW, nie pamiętam), ale Ty
    już musisz zafakturować 20zł + VAT na swojej fakturze.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek