  • Data: 2002-10-11 22:28:06
    Temat: Re: Sprzedaż bezrachunkowa
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 11 Oct 2002, Sławomir Malibo wrote:
    [...]
    >+ > >+ > >+ A od czego są rejestry VAT z podziałem na stawki?
    >+ > >+ >
    >+ > >+ > A nie tak trudno wydedukować, że osoba pytająca najwyraźniej
    >+ > >+ > *nie ma* sprzedaży szczegółowej wpisanej do rejestrów - i jeśli
    [...]
    >+ > >+ stawek VAT. Zresztą - kol. Monika sama to potwierdza.
    [...]
    >+ W jednym ze swoich postów.

    A to zwracam honor.
    Sądzę że nie ja jeden (i nie ja pierwszy) dokonałem nieprawidłowej
    interpretacji (że chodzi o brutto).
    Może dlatego (że też przeoczył) komuś się kilka postów wcześniej
    oberwało !

    >+ > Jeśli tak było - to uwagi poniżej trzeba uznać za niebyłe.

    Niniejszym.
    Tak jeszcze dla porządku:
    [...]
    >+ > >+ Pozwolę sobie zacytować fragment Ustawy o podatku VAT:
    >+ > >+ Art. 20. 1. Podatnik dokonujący sprzedaży towarów opodatkowanych i
    >+ > >+ zwolnionych od podatku obowiązany jest do odrębnego określenia kwot
    >+ >
    >+ > Ale to jest VAT/zwVAT a nie różne stawki !!!
    >+
    >+ ??? Tego nie rozumiem?

    Tego że *nie* odnosisz się do struktury zakupów a do struktury
    sprzedaży nie zauważyłem - dopiero kilkadziesiat sekund później,
    po wysłaniu posta :]
    A problem "równoważenia stawek" (tj. doliczenia się 'ile VATu
    było w sprzedaży') wystepuje przy strukturze zakupów, w odróżnieniu
    od problemu 'jaką część VATu *uznać* do odliczenia' - który
    występuje w strukturze sprzedaży... i to miałem na mysli !

    Nie mam pytań :)

    [...]
    >+ Co do Art. 30 - wczytaj się w jego treść. Nie można interpretować przepisów
    >+ w sposób li tylko wygodny dla podatnika.

    Ależ chyba nic takiego nie zrobiłem ?
    Zakładając że chodziło o 'sprzedaż brutto' - to jak to ktoś
    z grupowiczów określił w stylu 'każdy sklepikarz'...
    Co do przeoczenia informacji o posiadaniu ewidencji (z rozpiską
    na stawki) to kwalifikuję się do ukarania :]

    Pozdrowienia, Gotfryd