    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż do firmy żony
    Date: Fri, 4 Dec 2009 22:52:01 +0100

    On Fri, 4 Dec 2009, Jacek wrote:

    > Dzięki Gotfryd!
    > Rozważamy też opcję aby członek zarządu, będący równocześnie pracownikiem
    > spółki sam kupił ten sprzęt osobiście, jako osoba fizyczna nie prowadząca DG.
    > Trochę dziwna sytuacja, bo akurat on jeden jest upoważniony do wystawiania
    > faktur VAT.
    > Spółka nie ma klasy fiskalnej,

    Patrz przepisy - sprzedaż dla pracowników nie podlega (chyba poza
    "specjalnymi" towarami, ale trzeba by sprawdzić co ma priorytet).

    > Czy w takim wypadku nie wpadnie się w jakiś "kanał"?

    Tak, transakcję z samym sobą :)
    Art.104 KC - w razie jak ktokolwiek się "przyczepi", trzeba
    wykazać "istnienie zgody" (niezależnie od ew. możliwych przepisów
    KSH, o ile są).

    Chcesz powiedzieć że reszta zarządu nie ma prawa do podpisywania
    faktur? Hm...
    No to chyba pat (dobrze mi się zdaje, że ograniczenie
    pozostałych członków zarządu jest wpisane do KRS?)

    pzdr, Gotfryd