  • 1. Data: 2009-12-01 18:02:15
    Temat: Sprzedaż do firmy żony
    Od: "Jacek" <m...@g...com>

    Spółka z o.o. chce sprzedać kilka elementów wyposażenia (m.in. komputer,
    drukarki itp) do firmy żony członka zarządu prowadzącej jednoosobowo DG.
    Czy przy tego rodzaju transakcji trzeba jakieś specjalne d....chrony pisać,
    czy wystarczy sama faktura.
    Czy ewentualnie dla uwiarygodnienia przyjętej ceny wystarczy dołączyć wydruk
    podobnych aukcji z Allegro?
    Jacek

  • 2. Data: 2009-12-03 08:14:14
    Temat: Re: Sprzedaż do firmy żony
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    faktura

    swoja droga przeczytalem ze ktos chce sprzedac do firmy żonę:D
    sir:)

  • 3. Data: 2009-12-03 21:46:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Dec 2009, Jacek wrote:

> [...]
    > Czy przy tego rodzaju transakcji trzeba jakieś specjalne d....chrony pisać,

    IMVHO trzeba ewidencjonować.
    Powód taki sam, jak przy prowadzeniu sprzedaży podmiotowo zwolnionej
    z VAT: podatnik musi *formalnie* umieć wykazać, że nie naruszył
    przepisu art.25a.2:
    (celowo cobyś poczytał)

    Oczywiście pełna dokumentacja wg art.25a jest potrzebna dopiero po
    przekroczeniu limitu.

    > Czy ewentualnie dla uwiarygodnienia przyjętej ceny wystarczy dołączyć wydruk
    > podobnych aukcji z Allegro?

    Tego co zadowoli urzędnika nie wie nikt ;)
    Ale ja bym tak zrobił.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-12-04 20:13:16
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Dzięki Gotfryd!
    Rozważamy też opcję aby członek zarządu, będący równocześnie pracownikiem
    spółki sam kupił ten sprzęt osobiście, jako osoba fizyczna nie prowadząca
    DG. Trochę dziwna sytuacja, bo akurat on jeden jest upoważniony do
    wystawiania faktur VAT.
    Spółka nie ma klasy fiskalnej, a 100% sprzedaży jest dla przedsiębiorstw na
    faktury.
    Czy w takim wypadku nie wpadnie się w jakiś "kanał"?
    Jacek

  • 5. Data: 2009-12-04 21:52:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Dec 2009, Jacek wrote:

> [...]
    > Trochę dziwna sytuacja, bo akurat on jeden jest upoważniony do wystawiania

    Patrz przepisy - sprzedaż dla pracowników nie podlega (chyba poza
    "specjalnymi" towarami, ale trzeba by sprawdzić co ma priorytet).

    > Czy w takim wypadku nie wpadnie się w jakiś "kanał"?

    Tak, transakcję z samym sobą :)
    Art.104 KC - w razie jak ktokolwiek się "przyczepi", trzeba
    wykazać "istnienie zgody" (niezależnie od ew. możliwych przepisów
    KSH, o ile są).

    Chcesz powiedzieć że reszta zarządu nie ma prawa do podpisywania
    faktur? Hm...
    No to chyba pat (dobrze mi się zdaje, że ograniczenie
    pozostałych członków zarządu jest wpisane do KRS?)

    pzdr, Gotfryd