  • Data: 2006-06-14 05:24:12
    Temat: Re: Sprzedaz grzecznosciowa czy placic podatek?
    Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    sprawa wydaje mi sie prosta i nie bardzo jest potrzeba kombinowania.

    mozliwosc 1.

    na wszelki wypadek podpisujesz ze znaojomym umowe w ktorej zleca sprzedaz dla
    niego tego przedmiotu.
    za wykonana usluge pobierzesz na wszelki wypadek jakies wynagrodzenie np 10 zl

    oglaszajac w allegro poiformujesz ze sprzedajesz dla kogos na jego prosbe i
    podasz konto bankowe sprzedajcego. ( powierniczo)
    ten dokona tez wysylki. nie bedziesz mial wplywow pienieznych z tego tytulu -
    niczego nie musisz w zwiazku z tym rozliczac z US

    wystawisz tylko sprzedajacemu fakture vat na wykonana usluge sprzedazy z
    ktorej normalnie odprowadzicz vat.

    sprawa zamnkinieta.

    oczywiscie masz ryzyko , iz dostanisz negatywna ocena jesli kupujacy bedzie
    niezadowolony. TRzeba by sie zastanowic kto odpowiada jesli np towar zaginie -
    trzeba by to podac na allegro tak by kupujacy przystal na te warunki.

    2. sprzedajesz towar tak jakby byl twoj , jesli robisz to komercyjnie i jestes
    vatowcem normalnie naliczasz vat , czyli licytujesz cene z vat. od uzyskanej
    ceny sprzedazy odliczasz vat , ktory odprowadzasz/ rozliczysz.
    od znajomego kupujesz pozniej ten towar za uzgodniona cena , jesli bez vat to
    nic sie nie zmienia rozliczasz sie z vatu miesiecznie .

    > Jestem sprzedawca na allegro. Mam status SS, odprowadzam podatki, firma itd.
    > itp. Pelen legal.
    >
    > Co pewien czas ktos ze znajomych mnie jednak prosi: "sluchaj, masz tyle
    > pozytywow, ja tu mam taki telefon/aparat/tv", wez mi to sprzedaj prosze. No i
    > ja normalnie to wystawiam, kasa leci im na konto, sami to wysylaja itd.
    > Ostatnio jednak dostalem prosbe o sprzedaz przedmiotu wartego 10 tys zlotych
    > (!!!), ktory czlowiek przywiozl z Niemiec (tam kupil od znajomego).
    Oczywiscie