  • Data: 2013-02-13 23:39:45
    Temat: Re: Sprzedaż komputera z firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 13 Feb 2013, Marek wrote:

    > Bardzo dziękuję za konkretną odpowiedź. Myślałem, że takie rozwiązanie nie
    > wchodzi w grę, skoro komputer był wpisany w koszty i nie uwzględniałem go
    > w inwentaryzacjach.

    O ile dobrze rozumiem, pic w tym iż zakładałeś że cała sprzedaż z kasy
    to "sprzedaż podstawowa" w KPiR.
    Już ktoś pisał - sprzedaż ST itp to "przychody uboczne", więc koncept
    przepisania sumy z kasy do KPiR komplikuje się o zauważenie, że
    rozporządzenie o KPiR dopuszcza wypełnienie zarówno raportów dobowych
    jak i ich miesięcznego zestawienia, ale "na podstawie".
    Czyli wypada kwotę ze sprzedaży majątku DG wydzielić i ująć
    w sąsiedniej rubryce.

    IMVHO, jeśli ten ST nie stanowi istotnej części przychodu DG to
    ewentualna kontrola nie powinna na miejscu rozstrzeliwać za
    ewentualne wpisanie w "sprzedaż" zamiast "przychodów ubocznych"
    (czy jak tam są zatytułowane rubryki KPiR), niemniej podział
    wynika wprost z ustawy (bodaj art.14.2, "przychodami z DG są
    również" czy jakoś tak).

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT, bez kasy fiskalnej)