    From: "TB" <t...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaz mieszkania przed uplywem 5 lat...
    Date: Wed, 29 Sep 2004 11:50:27 +0200

    Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cjdpj0$l10$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > i klopoty.
    >
    > Witam.
    >
    > Systuacja przedstawia sie tak, ze musi zostac sprzedane mieszkanie kupione
    > rok temu na rynku wtornym. Doczytalem sobie, ze w ciagu 14 dni od dnia
    > sprzedazy musi zostac odprowadzony 10% podatek wyliczony z roznicy
    nadzwyki
    > ceny sprzedazy od ceny zakupu (pozyskana nadwyzka nie bedzie wydawana na
    > cele mieszkaniowe w ciagu 24 miesiecy).

    Chyba jest jeszcze gorzej. Czy napewno od nadwyżki?
    Mowa w art. 28 jest o przychodzie, więc całej sumie otrzymanej za
    mieszkanie.

    cytuję:
    a.. 2 Podatek od dochodu, o którym mowa w ust. 1, ustala się w formie
    ryczałtu w wysokości 10% uzyskanego przychodu. Podatek ten jest płatny bez
    wezwania w terminie 14 dni od dnia dokonania sprzedaży na rachunek urzędu
    skarbowego właściwego według miejsca zamieszkania podatnika, chyba że
    podatnik w tym samym terminie złoży oświadczenie, że przychów uzyskany ze
    sprzedaży wyda na cele określone w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a).

> [...]
    > odejmowanie, mnozenie, formularz do US i juz.
    > (glownie art. 28 PDOF jezeli chodzi o zwrot, art. 10 i art. 21 ust. 1 pkt.
    > 32 w kwestii obowiazku podatkowego - czy tez jeszcze jakies)
    >
    > Natomiast pozostaje jeszcze kwestia zwrotu ulgi remontowej. Rozliczenie
    > mialo miejsce odrebnie i jezeli dobrze rozumiem, to tutaj nie ma zadnej
    > proporcji z tytulu uplywajacego okresu czasu, tylko nalezy oddac calosc
    > otrzymanej ulgi od kazdego z malzonkow. Natomiast nie doszukalem sie jak
    > szybko i czy beda z tego tutylu jakies odsetki.

    A to ciekawe.
    Nigdy nie słyszałem o obowiązku zwrotu jakejkolwiek ulgi.
    Gdzie to wyczytałeś?
    Bardzo mnie to interesuje.

    TB