    From: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaz mieszkania przed uplywem 5 lat...
    Date: Wed, 29 Sep 2004 11:51:25 +0100

    Użytkownik "TB" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:cje0fi$ml1$1@pippin.nask.net.pl...

> [...]
    > Mowa w art. 28 jest o przychodzie, więc całej sumie otrzymanej za
    > mieszkanie.
    >
    > cytuję:
    > a.. 2 Podatek od dochodu, o którym mowa w ust. 1, ustala się w formie
    > ryczałtu w wysokości 10% uzyskanego przychodu. Podatek ten jest płatny bez
    > wezwania w terminie 14 dni od dnia dokonania sprzedaży na rachunek urzędu
    > skarbowego właściwego według miejsca zamieszkania podatnika, chyba że
    > podatnik w tym samym terminie złoży oświadczenie, że przychów uzyskany ze
    > sprzedaży wyda na cele określone w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a).

    Mozliwe... Bardzo mozliwe... Ale wtedy byloby to podwojne opodatkowanie
    kwoty, ktora poszla na zakup mieszkania, jezeli sie nie myle?

    Inna sprawa, ze "Durne lex, sed lex" wiec podatki placic trzeba, chociaz
    moze ktos sie jeszcze wypowie.

    > A to ciekawe.
    > Nigdy nie słyszałem o obowiązku zwrotu jakejkolwiek ulgi.
    > Gdzie to wyczytałeś?
    > Bardzo mnie to interesuje.
    Byl. art. 27a ust. 10 pkt. 3 ale wlasnie doczytalem w moim pieknie
    ujednoliconym tekscie, ze zostal uchylony od 01.01.2004r. Co niestety nadal
    pozostawia watpliwosc.

    Ulga zostala rozliczona z dochodow za 2003r ale sytuacja opisana powyzej ma
    miejsce w 2004r. - jak to interpretowac?

    LG