    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaz mieszkania przed uplywem 5 lat...
    Date: Sat, 2 Oct 2004 06:05:26 +0200

    On Fri, 1 Oct 2004, Arek wrote:
    [...]
    >+ Lepiej byłoby nawet 19% (obecnie najniższa stawka PIT) ale od zysku,
    [...]
    >+ A jeszcze lepiej gdyby uwzględnić inflację - różnicę w cenie liczyć
    >+ wg średnich krajowych zarobków w chwili zakupu i sprzedaży (GUS).

    Owszem. Z uwzględnieniem udokumentowanych :) (wg f-r zakupu)
    wydatków na "ulepszenia": roboty "na lewo" i "płatne do kieszeni"
    same się opodatkują ;)
    To samo powinno dotyczyć (z uwzględnieniem opłat "za prowadzenie"
    i innych prowizji) m.in. kont bankowych. Tylko nie mi to tłumacz :(

    >+ W przypadku samodzielnej budowy trzeba by tylko oszacować/wycenić
    >+ ile kosztowało w chwili oddania do użytku (wiem - kontrowersyjene...,

    J.w. - "wg f-r zakupu" ! A gdzie problem ?
    Jeśli np. ktoś "buduje sam systemem gospodarczym" to jasnym jest
    iż "podatku od pracy" nie płaci. I na zdrowie.
    Ale jak sprzedaje - to jest w lepszej sytuacji niż ktoś kto TO
    SAMO robił "w pracy" - bo "w pracy" musiał zapłacić podatki... !

    [...]
    >+ Jeżeli sprzedającemu mogłoby zależeć na zaniżeniu ceny na umowie,
    >+ to kupującemu już niekoniecznie... :)

    Ano :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd