eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie darowizna › Re: Sprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie darowizna
  • Data: 2015-05-06 20:51:08
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie darowizna
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ojciec utrzymuje lokal, użycza go synowi.
    > Gdzie widzisz lukę?

    W interpretacji co to jest uzyczenie lokalu

    Czy "uzyczenie prądu" w tym lokalu, czyli opłacanie przez ojca rachunków
    za media też pod to podpada?

    Moze wnoszenie opłat do spółdzielni jest mniej kontrowersyjne ale tez
    nie takie oczywiste kto ma je ponosi bez ryzyka oberwania. Ojciec czy syn.

    > Przecież PODAWAŁEM PRZEPIS, że JEST ZWOLNIENIE dla takiego przypadku!
    > I to już jakiś czas (3 lata?)
    > Jeszcze starsze jest zniesienie przepisu o przychodzie z użyczenia
    > lokalu, który swojego czasu faktycznie dawał pat z podwójnym
    > opodatkowaniem (i połowicznie skutkował oberwaniem również przez
    > rodzinę).
    > W efekcie IMO zwolnienie jest "prawdziwe". Nie ma przychodu z użyczenia
    > dla rodziny (czy tam "I lub II grupy", nie pamiętam co jest w ustawie).

    tu chodzi o "składniki" tego uzyczenia
    uzyczasz lokal z samochodem (czytaj prądem, wodą i opłatami) czy też bez.