    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż poza kasą
    Date: Thu, 24 May 2007 11:12:04 +0200
    <f2mpff$e59$1@atlantis.news.tpi.pl> <f2n7cs$6f3$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <f2nam4$i90$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <f2nghc$9b8$1@atlantis.news.tpi.pl> <f2nlqe$sko$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <f2nmj5$2c2$1@atlantis.news.tpi.pl> <f2nn2v$qhp$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <f2nnh1$rod$1@nemesis.news.tpi.pl> <f2nogs$9ei$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <f2nr8g$ja5$1@atlantis.news.tpi.pl> <f2or4o$120$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <f2ose8$ong$1@nemesis.news.tpi.pl> <f2otcg$qsf$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <f2pa6k$2j0$1@nemesis.news.tpi.pl> <f32cto$svj$3@bandai.magma-net.pl>

    Dnia 23-05-2007 o 23:51:20 metti <m...@b...pl> napisał(a):

    > Szanowny/a Cavallino wklepał/a:

    > hmm... skupiamy się w coś co jest nazywane społeczeństwem. To
    > społeczeństwo generuje pewn przestrzeń publiczną. W tej przestrzeni mamy
    > pewne dobra wspólne (lepiej lub gorzej to działa, ale chodzi o zasadę),
    > które są utrzymywane z pieniędzy. Z jakich? Publicznych. Skąd te
    > pieniądze?
    >
    > a) z Księżyca
    > b) z podatków
    > c) z walizki Balcerowicza

    Rozumiem że podpisywałeś ową "umowę społeczną"? To płać, umowy trzeba
    dotrzymywać.
    Ja nic nie podpisywałem - mimo to z chęcią oddam 20% swoich dochodów
    na sprawną policję, która zjamie się łapaniem bandytów a nie
    hobbistycznych tłumaczy,
    na sprawne sądy które nie będą miały problemów ze skazaniem winnego, gdyż
    prawo karne
    będzie się pokrywać z prawem naturalnym które większość ludzi "czuje" itd
    itp.
    Natomiast jeśli ktoś chce więcej niż te 20%, to jest w mojej opinii
    złodziejem
    popełniającym dodatkowo przestępstwo wymuszenia, a na dokładkę działający w
    zmonopolizowanym przez siebie systemie argentynskim.

    PS. I tak margines tolerancji mam duży, kiedyś progiem była dziesięcina.