  • 1. Data: 2005-08-28 14:40:36
    Temat: Sprzedaż programu
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam taki pytanie. Jestem w trakcie tworzenia oprogramowania dla pewnej firmy.
    Mój program będzie realizował pewne zadania przy pomocy innego zewnętrznego
    programu (nazwijmy go smiglidigli). Tego smiglidigli nie da się zakupić nigdzie
    w Polsce, jedynie przez Paypal kupuje się seriala. Chcę zakupić tego seriala i
    sprzedać całość jako komplet. Kupiec zgodziłby się na to, ale problem jest w
    tym, że nie będzie na fakturze pozycji smiglidigli i moj_program tylko całość
    jako zestaw. Czy przy kontroli legalności mogą kwestionować legalność tego
    zakupionego programu ? Chyba, że mogę wystawić fakturę na śmiglidigli sam tej
    faktury nie mając (bo za płatność przez paypal chya nikt mi fvat nie wystawi),
    ale ztcw to nie mogę.
    Jak to rozwiązać ?

    Dzięki, pa.

  • 2. Data: 2005-08-28 16:22:47
    Temat: Re: Sprzedaż programu
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela, 28 sierpnia 2005 16:40, gdy Tomasz napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > mogę. Jak to rozwiązać ?

    Prawnie to akurat ja Ci nie odpowiem, ale zastanawiam się nad tym:

    a) nie możesz całości robić samodzielnie? Musisz się wspierać tamtym? Nie
    ma nic, co by go zastąpiło? jakaś biblioteka itp?

    b) jak ktoś to sprzedaje, to nie ma innej formy sprzedaży? Może też nie do
    końca legalnie to sprzedaje?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2005-08-28 18:58:29
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    > Prawnie to akurat ja Ci nie odpowiem, ale zastanawiam się nad tym:
    >
    > a) nie możesz całości robić samodzielnie? Musisz się wspierać tamtym? Nie
    > ma nic, co by go zastąpiło? jakaś biblioteka itp?

    Robię program do prowadzenia ankiet z klientami pewnej firmy. Typowa baza
    danych. Ten program ma zewnętrzny to http://www.pamela-systems.com/ do
    nagrywania rozmów ze skype. Pisanie czegoś takiego jest bez sensu.

    > b) jak ktoś to sprzedaje, to nie ma innej formy sprzedaży? Może też nie do
    > końca legalnie to sprzedaje?

    No u nich na stronie się to kupuje, więc nie mam powodu wątpić w legalność.

    Tomasz.

  • 4. Data: 2005-08-28 21:04:39
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela, 28 sierpnia 2005 20:58, gdy Tomasz napisał(a) coś na
> [...]

    > danych. Ten program ma zewnętrzny to http://www.pamela-systems.com/ do
    > nagrywania rozmów ze skype. Pisanie czegoś takiego jest bez sensu.

    * Nie wczytywałem się w to, ale widzę jakieś Free

    > No u nich na stronie się to kupuje, więc nie mam powodu wątpić w
    > legalność.

    No skoro tak, to pewnie da się jakoś uzyskać fakturę/coś innego. Chyba że są
    tak betonowi jak Onet i Skype :(

  • 5. Data: 2005-08-28 21:45:28
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    > * Nie wczytywałem się w to, ale widzę jakieś Free

    Free nie nagrywa wiadomości głosowych.

    > No skoro tak, to pewnie da się jakoś uzyskać fakturę/coś innego. Chyba że są
    > tak betonowi jak Onet i Skype :(

    Tu są formy płatności: http://www.pamela-systems.com/upgrade/

    Chyba faktury nie da rady :(

    Tomasz

  • 6. Data: 2005-08-29 10:39:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Aug 2005, Tomasz wrote:

    > zakupionego programu ? Chyba, że mogę wystawić fakturę na śmiglidigli sam tej
    > faktury nie mając (bo za płatność przez paypal chya nikt mi fvat nie wystawi),

    Czy to kupujesz od firmy w UE ?
    Bo jeśli nie - to przecież dokonujesz importu.
    Więc *ty* musisz wykazać VAT (od importu) i IMO starczy.

    > ale ztcw to nie mogę.

    ...czego nie mozesz ? Licencja zabrania odsprzedaży ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-08-29 13:06:39
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    > Czy to kupujesz od firmy w UE ?
    > Bo jeśli nie - to przecież dokonujesz importu.
    > Więc *ty* musisz wykazać VAT (od importu) i IMO starczy.

    Z USA. Chyba :)
    Chodzi o ten program w wersji Professional: http://pamela-systems.com/
    I nie kupuję jako takiego pudełka z softem. Płace przelewem i dostaje plik
    instalacyjny.

    > ...czego nie mozesz ? Licencja zabrania odsprzedaży ?

    Zabrania:
    You are granted a non-exclusive, non-transferable license to install and use the
    SOFTWARE PRODUCT on a single computer and to make a single archival copy of the
    SOFTWARE PRODUCT. The SOFTWARE PRODUCT is considered legal only if obtained
    through registration at and download from our website.

    Tomasz.

  • 8. Data: 2005-08-30 13:13:00
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <det90s$oo1$1@serwus.bnet.pl>,
    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> wrote:

    > No skoro tak, to pewnie da się jakoś uzyskać fakturę/coś innego. Chyba że są
    > tak betonowi jak Onet i Skype :(

    Onet faktur/rachunków nie wystawia??? Nie wystarczy ich skarbówką
    postraszyć?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 9. Data: 2005-08-31 06:27:15
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek, 30 sierpnia 2005 15:13, gdy Jarek Spirydowicz napisał(a)
    coś na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Onet faktur/rachunków nie wystawia???

    Właśnie sobie na ten temat gaworzymy :)

    > Nie wystarczy ich skarbówką
    > postraszyć?

    Chyba nie, bo piszą oficjalnie na WWW, żeby spadać. Dzwoniłem i też
    spławili.

  • 10. Data: 2005-08-31 12:29:51
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <df3inr$og1$2@serwus.bnet.pl>,
    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> wrote:

    > A był to wtorek, 30 sierpnia 2005 15:13, gdy Jarek Spirydowicz napisał(a)
    > coś na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Właśnie sobie na ten temat gaworzymy :)

    Zauważyłem. Jestem w przerwie międzyurlopowej i nadrabiam zaległości :)

    > Chyba nie, bo piszą oficjalnie na WWW, żeby spadać. Dzwoniłem i też
    > spławili.

    A straszyłeś czy tylko robiłeś awanturę? ;)