  • 1. Data: 2010-02-22 21:33:57
    Temat: Sprzedaż rzeczy nowej na Allegro
    Od: "Longin" <l...@g...pl>

    Witam,
    na forum Allegro nie otrzymałem jednoznaczej odpowiedzi; również w necie nie
    mogę się doszukać.
    W hipermarkecie "na promocji" kupiłem telewizor do którego dołożyli mi
    gratis radyjko, które sprzedałem na Allegro za 200 zł. Inaczej mówiąc:
    sprzedałem rzecz nową, której nie kupiłem w celu odsprzedaży, - otrzymaną za
    darmo.

    Pytanie teoretycznie jest proste:
    czy za tą sprzedaż na Allegro muszę zapłacić podatek, jeśli tak, to jaki i
    kiedy oraz w jakiej wysokości?

  • 2. Data: 2010-02-22 22:06:08
    Temat: Re: Sprzedaż rzeczy nowej na Allegro
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Longin" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Pytanie teoretycznie jest proste:
    > czy za tą sprzedaż na Allegro muszę zapłacić podatek, jeśli tak, to jaki i

    IMHO - jezeli od momentu nabycia do momentu sprzedazy nie minelo 6 miesiecy,
    to powinienes zaplacic w rozliczeniu rocznym podatek, ktory w typowym
    przypadku (suma innych dochodow mieszczaca sie powyzej "kwoty wolnej" w I
    przedziale skali podatkowej) wyniesie 18% roznicy miedzy cena zakupu a cena
    sprzedazy - w tym wypadku 200 - 0 = 200 zl. czyli 18%*200 zl = 36 zl.

    Pozdrawiam
    SD

  • 3. Data: 2010-02-23 07:23:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 22 Feb 2010 21:33:57 +0000, Longin napisał(a):

> [...]
    > gratis radyjko, które sprzedałem na Allegro za 200 zł. Inaczej mówiąc:
    > sprzedałem rzecz nową, której nie kupiłem w celu odsprzedaży, -

    Nieprawda. Nie dołożyli ci gratis - kupiłeś zestaw "telewizor plus
    radyjko". Jak wycenić jeden ze składników zestawu, to już osobna kwestia.

  • 4. Data: 2010-02-23 21:29:32
    Od: "Longin" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    SDD <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]

    cena
    > sprzedazy - w tym wypadku 200 - 0 = 200 zl. czyli 18%*200 zl = 36 zl.

    Dzięki