  • 1. Data: 2011-08-18 10:22:30
    Temat: Sprzedaż samochodu firmowego
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Witam,

    DG, KPIR, VAT.
    W 2008r. kupiłem samochód osobowy z komisu.
    Otrzymałem fakturę VAT Marża.
    Nie odliczałem VAT, bo wiadomo.
    Samochód dodałem do środków trwałych i odliczałem
    sobie raty amortyzacji przez 2,5 roku.

    Teraz chciałbym go sprzedać.
    Czy dobrze myślę:
    - kupującemu wystawiam fakturę VAT ze stawką "zwolniony".
    - płacę dochodowy od całości
    i tyle?

    I drugie pytanie
    Jeśli przekaże ten samochód na cele prywatne
    (np. uzywać będzie go moja żona), jakie są wtedy skutki
    podatkowe? czy jakieś są w ogóle?

    Pozdr. Piotr

  • 2. Data: 2011-08-24 15:09:01
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu firmowego
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 18 Aug 2011 12:22:30 +0200, "PiotrB."

    >Teraz chciałbym go sprzedać.
    >Czy dobrze myślę:
    >- kupującemu wystawiam fakturę VAT ze stawką "zwolniony".
    >- płacę dochodowy od całości
    Przychód ze sprzedaży doliczasz do innych przychodów z DG. To nie jest
    jakaś "inna" transakcja żeby od niej jednej "osobno" płacić podatek.

    WAM

  • 3. Data: 2011-08-28 13:23:07
    Od: Paweł Muszyński <"pmuch.nospam"@bolinko.wytnijto.org>

    W dniu 2011-08-24 17:09, WAM pisze:
> [...]
    > Przychód ze sprzedaży doliczasz do innych przychodów z DG. To nie jest
    > jakaś "inna" transakcja żeby od niej jednej "osobno" płacić podatek.

    A co jeśli to auto jest wprowadzone oświadczeniem do EŚT (kuiopne
    prywatnie i wprowadzone)?

    Paweł

  • 4. Data: 2011-08-28 14:23:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Paweł Muszyński" <"pmuch.nospam wrote:

    > A co jeśli to auto jest wprowadzone oświadczeniem do EŚT (kuiopne
    > prywatnie i wprowadzone)?

    A co ma być? Jest tak samo.

  • 5. Data: 2011-08-28 17:08:27
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    cef pisze:

    > A co ma być? Jest tak samo.

    Czyli poniższy scenariusz jest ok?

    Załózmy, że ktoś teraz rejestruje dg i wprowadza do eśt swój własny
    samochód, kupiony 10 lat temu w salonie. Odpowiedni przepis jest
    jednoznaczny: wartością początkową jest w takim przypadku cena zakupu.
    Po używaniu auta miesiąc czy dwa, delikwent go sprzedaje, wpisując
    jednorazowo w koszty całkiem pokaźną kwotę, czyli cenę zakupu
    pomniejszoną o odliczone raty i kwotę sprzedaży.
    Tak ma być?
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 6. Data: 2011-08-28 17:29:46
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    ajt w <news:4e5a75da$0$2455$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Czyli poniższy scenariusz jest ok?

    > Załózmy, że ktoś teraz rejestruje dg

    W celu?

    > i wprowadza do eśt swój własny
    > samochód, kupiony 10 lat temu w salonie. Odpowiedni przepis jest
    > jednoznaczny: wartością początkową jest w takim przypadku cena zakupu.

    OK

    > Po używaniu auta miesiąc czy dwa, delikwent go sprzedaje, wpisując
    > jednorazowo w koszty całkiem pokaźną kwotę, czyli cenę zakupu

    Ktoś zapomniał o amortyzacji?

    > pomniejszoną o odliczone raty i kwotę sprzedaży.

    Te odliczone raty to co to?

    > Tak ma być?

    Ma być tak, żeby się US nie czepił, a tu mnie wychodzi, że byłaby decyzja...

    --
    Tomasz Nycz

  • 7. Data: 2011-08-28 18:25:41
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 28.08.2011 19:29, 'Tom N' wrote:

    > Ktoś zapomniał o amortyzacji?

    A czy przy sprzedaży ŚT niezamortyzowana część WP nie staje się zwykłym
    kosztem?

    Tomek

  • 8. Data: 2011-08-28 19:30:50
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    tomek w <news:j3e178$lik$1@news.onet.pl>:

    > A czy przy sprzedaży ŚT niezamortyzowana część WP nie staje się zwykłym
    > kosztem?

    Nie staje się zwykłym kosztem -- zwykłe koszty (w tym amortyzację) się
    _wpisuje_ do KPiR, a kosztu niezamortyzowanej części ŚT nie.

    --
    Tomasz Nycz

  • 9. Data: 2011-08-28 19:56:08
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    'Tom N' pisze:

    > W celu?

    No... w celu jej prowadzenia, zarabiania itd, a powiedzmy, że do tego,
    co dany delikwent chce robić, samochód jest akurat bardzo przydatny :)

    > OK

    > Ktoś zapomniał o amortyzacji?

    właśnie nie zapomniał, stąd te raty niżej

    > Te odliczone raty to co to?

    W wielu wątkach na temat sprzedaży śt grupowicze zgodnie przytaczali
    zapis, że w przypadku sprzedaży śt, przychód pomniejsza się o
    niezamortyzowaną część. W tym przypadku (amortyzacja przez krótki czas),
    kwota sprzedaży starego grata, pomniejszona o część niezamortyzowaną,
    będzie sporo mniejsza od zera i stąd moje pytanie :)

    Andrzej
    www.radom.ws