    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    <4df8f42c$0$2440$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Sprzedaż samochodu poza UE a VAT
    Date: Wed, 15 Jun 2011 20:27:11 +0200

    Cavallino wrote:

    > W przypadku eksportu pośredniego, czyli takiego w którym nabywca
    > kupuje towar w kraju i sam go wywozi, wszystko co się dzieje później
    > z towarem to zadanie dla nabywcy, więc nie ma możliwości, żebym
    > został gdzieś wpisany. A kierowca i nabywca to była ta sama osoba,
    > ale nie sądzę żeby w ogóle interesowała się polskim urzędem celnym na
    > granicy.

    Jeśli sprzedałeś na stawkę krajową, to faktycznie jest Ci w piątą stronę
    dalszy los towaru. Ale gdyby zależałoCi na zerowej, to trezba było czegoś
    dopilnować i mieć gwarancję otzrymania papierów z wywozu.
    Trzeba było otworzyć tranzyt do granicy- wtedy Białorusin musiałby to
    "zamknąć" w polskim urzedzie celnym - jeśli byłby tym zobowiązanym.

    Kiedyś (przed 2004) przyjechali do mnie klienci z Niemiec i chcieli
    uzgodnić zapłatę za zamówiony towar i sami go sobie wywieźć.
    Powiedziałem im, że jak chcą fakturę z 0% VAT, to albo się odprawiają w
    procedurze
    tranzytu do granicy na plombach,
    albo wyślę im swoim transportem, a jak nie, to płacą stawkę 22% i takaż
    faktura i jak wrócą
    do mnie karty SAD, to zrobię im korektę. Jakoś wszyscy wymiękali na wieść
    jakich formalnosci trzeba dokonać, żeby zachowac prawo do zerowej stawki.