  • 11. Data: 2002-12-12 15:39:27
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu raz jeszcze...
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
    > Art. 22c. Amortyzacji nie podlegają: [...]
    > 5) składniki majątku, które nie są używane na skutek zaprzestania
    > działalności, w której te składniki były używane; [...]
    >
    > [nie ma zastrzeżenia *z jakiego powodu* działalność nie
    > była prowadzona - nie była i już !]

    Zobacz co znalazłem w kontekście tego tematu.
    www.adwokat.com.pl/poczta_ad6_0900.html

    Jacek

    --
    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów

  • 12. Data: 2002-12-13 01:33:50
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Thu, 12 Dec 2002, Jacek wrote:

> [...]
    >+ > była prowadzona - nie była i już !]
    >+
    >+ Zobacz co znalazłem w kontekście tego tematu.

    Hm....
    Ciekawym jak wobec tego wytłumaczyć taki cykl:
    1. Kończymy DG
    ...upływają dwa lata
    2. Otwieramy DG. Na dzień i miesiąc :) (żeby amortyzacja *niewątpliwie*
    ruszyła)
    3. Zamykamy "nową" DG
    4. Sprzedajemy samochód.

    Jaka powinna być wartość początkowa ŚT w p. 2 ?
    Przyznam że nie bardzo wiem jakim przepisem mogłaby być niższa
    niż w końcu 1. :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2002-12-13 09:28:55
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik Jacek <c...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ataajd$8g4$...@n...tpi.pl...

    > Zobacz co znalazłem w kontekście tego tematu.
    > www.adwokat.com.pl/poczta_ad6_0900.html

    Nonsens. Nie istnieje coś takiego jak "amortyzacja zwykła". W przypadku
    prowadzenia KH można mówić o amortyzacji podatkowej i amortyzacji
    bilansowej. Tutaj rzeczywiście jest jakaś podstawa do przedstawionych w tym
    artykule twierdzeń. Choć ja bym się spierał.
    Dla osób fizycznych rozliczających się wg PKPiR istnieje
    wyłącznie jedna amortyzacja: podatkowa. Regulują to przepisy updof, w
    których nie ma słowa o konieczności naliczania amortyzacji od środków
    trwałych nie używanych w działalności. I nie może być bo taki "środek
    trwały" z defnicji nie jest środkiem trwałym właśnie dlatego, że nie jest
    wykorzystywany w działalności.
    Ponadto wynika to z art 22n ust 2 pkt 9, w którym pisze sie że ewidencja ST
    powinna zawierać: "kwotę odpisu za dany rok podatkowy i narastająco ZA OKRES
    DOKONYWANIA TYCH ODPISÓW, w tym także gdy składnik majątku był kiedykolwiek
    wprowadzony do ewidencji, a następnie z niej wykreślony i ponownie
    wprowadzony". Zwrot "za okres dokonywania odpisów" wyraźnie wskazuje, że
    wycofanie ST z DG przerywa bieg naliczania amortyzacji, a ponowne
    wprowadzenie wznawia ten bieg. Ta sama zasada ma zastosowanie kiedy nastąpi
    zbycie.
    Jest w tej sprawie mały kruczek, dotyczący głównie samochodów osobowych o
    wartości przekraczającej 20 kEUR, gdzie do kosztów podatkowych zalicza się
    tylko część amortyzacji - od kwoty 20 kEUR, a z kosztów sprzedaży wyrzuca
    się odpisy od całej wartości.

  • 14. Data: 2002-12-13 18:45:03
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Sławomir Dąbrowski wrote:
> [...]
    (ciach)
> [...]
    > podatkowych zalicza się tylko część amortyzacji - od kwoty 20 kEUR, a
    > z kosztów sprzedaży wyrzuca się odpisy od całej wartości.

    Przychylam się do takiej właśnie interpretacji lub jak kto woli
    rozumienia przepisów.
    Ten link znalazłem zupełnie przypadkowo i "rzuciłem" go na "pożarcie"
    tylko po to,aby ukazać w jakich warunkach przyszło nam pracować.Kto
    wcześniej wstanie ten rządzi-chciałoby się powiedzieć.
    Jacek

    --
    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów