  • 1. Data: 2002-12-03 14:03:04
    Temat: likwidacja działalności - parę pytań
    Od: Zbigniew Zych <z...@n...poczta.onet.pl>

    Zapytanie od mojej Żony:

    --------------
    Chodzi o likwidacje dzialalnosci gospodarczej (zasady ogolne, platnik
    vatu). Przejrzalam juz troche ustaw itp., ale nadal mam pare
    watpliwosci:

    1. Dzialalnosc mam zawieszona od 1 lipca. Czy zeby ja zlikwidowac musze
    ja odwiesic, np. na 3 dni? (wtedy place ZUS za te 3 dni, jak rozumiem)

    2. Czy jezeli odwiesze dzialalnosc na te 3 dni, to moge wtedy wystawic
    faktury na uslugi lub na sprzedaz czesci "dupereli" firmowych np.
    szwagrowi? I czy nikt mi się do tego nie przyczepi...

    3. Rzeczy z ST, nawet drobnych, zamortyzowanych jednorazowo nie wykazuje w
    zadnym z remanentow likwidacyjnych. Jedynie, gdy kiedys przyjdzie mi je
    ochota sprzedac (w co watpie), wtedy place podatek.
    Prawda to czy falsz?

    4. Towarow handlowych nie mam, ale zostało trochę "dupereli" po
    dzialalnosci, typu biurko, lampka, dziurkacz, ktore byly oczywiscie
    jednorazowo wrzucane w koszty - to wszystko mam spisac od
    poczatku istnienia firmy?

    5. Czy własciwy jest taki schemat dzialania: kupilam telefon GSM (za
    grosze w promocji), wpisalam do ST, po ponad 2 latach sprzedalam
    (legalnie, z faktura), w ST wpisalam adnotacje, ze sprzedane, zakupilam
    nowy telefon (tez w promocji), wpisalam znow do ST (zamortyzowalam
    oczywiscie jednorazowo).

    To chyba tyle chwilowo z mojego koszmaru w odcinkach pt. "likwidacja
    firmy" ;->

    Pozdrawiam

    Blanka

    --