    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż z DG do SC
    Date: Thu, 26 Apr 2007 20:44:21 +0200

    Dnia 26-04-2007 o 19:31:36 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Moment.
    > A art.22g ust. 14a i dalej ust. 12 nie ma zastosowania?
    > Bo to oznaczałoby zastosowanie art.22h.3 !

    Ja chcę wnieść do SC kompa i kilka rzeczy z DG, ale nie wszytsko,
    do tego wszytsko mam już zamortyzowane(jednorazowo - nie mam żadnych
    "drożyzn").
    Czyli co - wychodzi na to że w DG nie mam przychodu ale w SC od razu
    wpisuję
    do EŚT jako zamoryzowane?
    Z kolei aport nie-ŚT też nie generuje w DG przychodu, natomiast w SC
    po prostubędą i jedynym śladem będzie aneks do umowy spółki?

    > ....od niezamortyzowanej dotąd kwoty :>, oczywiście o ile nie ma
    > zastrzeżeń do zastosowania przepisów jak wyżej :)

    Jasne, niezamortyzowana dotąd kwota to w moim przypadku zawsze 0 :)

    > Podejściem (MF) że mamy do czynienia ze "zbyciem przedsiębiorstwa"
    > trochę
    > jestem zaskoczony, ale jakaś logika w tym jest, zaś fakt zwolnienia jest
    > na swój sposób "szkodliwy" - ale przecież dotyczy *wyłącznie*
    > ewentualnych
    > odliczeń od środków trwałych! (zmiana przeznaczenia ST *nie* wpływa na
    > "proporcję ogólną"!)

    Czyli jak? Czytałem ustawę o VAT ale to jest horror w trym art. 91
    więc jeśli to kumasz to wspomóż :)
    Wystarczy że "oddam" w VAT-7K ten VAT który odliczałem z aportowanych
    rzeczy, i na proporcję mi to nie wpływa(jako że mam wyłącznie sprzedaż 22%
    oraz NP z prawem do odliczenia to mam proporcję sprzedaży 100% i zero
    problemów,
    i ofkors wolałbym żey tak zostało)

    pozdrawiam