  • 11. Data: 2002-06-23 12:46:54
    Temat: Re: Środek Trwały
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Nie spierajmy się. Nie o to przecież chodzi. Pytanie było następujące: "Czy
    obecna kwota 3500 PLN ktora kaze zaliczyc przedmiot jako srodek trwaly
    dotyczy wartosci nabycia netto czy brutto". Zaliczenie - nie ma nic
    wspolnego ze sprzedażą - oczywiście po stronie nabywcy. A tak wynika z
    pytania. Po stronie zbywcy - jest to istotne. Ale to "inna para kaloszy".
    Niemniej - tak sądzę - każda polemika ma za zadanie przybliżyć pytającemu
    problem.I to chyba zostaje osiągnięte.
    Pozdrawiam, SM.

  • 12. Data: 2002-06-23 12:52:29
    Od: "Karol" <a...@b...com>

> [...]
    > obecna kwota 3500 PLN ktora kaze zaliczyc przedmiot jako srodek trwaly
    > dotyczy wartosci nabycia netto czy brutto".

    Co do kwoty sie zgadzam. Mam natomiast watpliwosci co do sposobu jej
    ustalania.

    > Zaliczenie - nie ma nic
    > wspolnego ze sprzedażą - oczywiście po stronie nabywcy.

    No wlasnie tego nie jestem pewien.
    Jezeli VAT odliczasz w 100% to nie ma dyskusji.
    Jezeli nie odliczasz VATu wcale tez nie ma dysusji.
    Jezlei natomiast VAT odliczasz struktura sprzedazy to ja juz mam watpliwosci
    czy wystarczy spojrzec tylko na cene netto z faktury zakupu, ktora
    przykladowo wyniesie 3499,99.

    > A tak wynika z
    > pytania. Po stronie zbywcy - jest to istotne. Ale to "inna para kaloszy".

    A tego to znowu ja nie kumam?

    > Niemniej - tak sądzę - każda polemika ma za zadanie przybliżyć pytającemu
    > problem.I to chyba zostaje osiągnięte.

    Nie ma sprawy, ale przy okazji wywiazala sie ciekawa dyskusja.
    Nawet zajrzalem na szybko do "Zubrzyckiego" :-)

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 13. Data: 2002-06-23 13:02:48
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Fakt, ciekawa, :-) po stronie zbywcy ma to o tyle znaczenie, iż zależy jaki
    jest "stan prawny" tegoż środka. Jest tu szereg wariantów (jakich? - zapewne
    wiesz) a ich omówienie zajęłoby i sporo czasu i sądzę, że stworzyłoby tylko
    niepotrzebny zamęt. Myślę, że najsensowniej byłoby, jeśliby pytający
    sprecyzował swoją sytuację. Wówczas można powiedzieć: tak, lub tak. Że ma
    znaczenie to, czy tamto. A tak - zapętlimy się w dywagacjach nieistotnych
    dla pytającego.

  • 14. Data: 2002-06-23 21:10:36
    Od: "WW" <w...@p...rtk.net.pl>

    Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:af4gvo$9kl$1@sunsite.icm.edu.pl

    Dziekuje wszystkim za dyskusje ale juz wyjasniam o co mi chodzi. Mianowicie o
    to ze bedac platnikiem podatku VAT mam zamiar kupic sprezarke. Poniewaz nie
    chce z wiadomych mi powodow wciagac ja do EŚT a mam mozliwosc taka by
    sprzedajacy mi wystawil fakture na taka kwote jaka bede chcial. Wiec jesli
    okaze soe ze ŚT jest od kwoty 3500netto wiec wystawi mi kwote na fakurze
    3450PLN netto

    pozdrawiam
    waldi

  • 15. Data: 2002-06-24 10:36:53
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "WW" <[...]
> [...]
    > okaze soe ze ŚT jest od kwoty 3500netto wiec wystawi mi kwote na fakurze

    Tak nie chodzi o cene, lecz "wartosc poczatkowa".

    A wartosc ta dla Pana NIE_VATmana jest conajmniej rowna cenie brutto.

    Jesli sie Panu uda kupic i oddac do uzytku KOMPLETNE i zdatne do uzytku
    urzadzenie w cenie mniejszej niz 3500 to moze Pan odpisac go jednorazowo w
    koszty,
    a po jakims czasie zmodernizowac
    (znow jednorazowo w koszty - jesli dokupi Pan cos ponizej 3500).

    Bogus;aw

  • 16. Data: 2002-06-26 21:00:19
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Jun 2002, Sławomir Malibo wrote:
    [...bruttto/netto/struktura...]
    >+ Po stronie zbywcy - jest to istotne. Ale to "inna para kaloszy".

    Możesz krótko rzec czy miałeś na myśli ew. różnice w tym czy:
    - to był ŚT
    - może być zaliczony jako "używany"
    - był odliczony VAT
    - jako ew. "zw" wpływa czy nie na strukturę sprzedaży

    ...czy jakąś inna niespodziankę ??

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (zaciekawiony)