  • 11. Data: 2003-05-14 13:45:33
    Temat: Re: Środek trwały...
    Od: "Damian" <d...@y...poczta.onet.pl>

    > Po pierwsze - jeżeli jestes na KPIR (jak sądzę) to ten komputer musisz
    > wrowadzic i tak do ewidencji wyposażenia jeżeli będzie kosztował więcej
    > niz 1500zł.
    > Kiedy zamkniesz działalnośc od wyposażenia płacisz podatek - wlicza sie
    > je do remanentu końcowego - środków trwałych nie wlicza się.

    Czyli mam rozumieć, że jeżeli coś figuruje w EŚT, to przy zamykaniu
    działalności nie muszę zwracać podatku, który w ten sposób odliczyłem?

    --
    Damian

  • 12. Data: 2003-05-14 13:52:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Damian napisał:

    > Czyli mam rozumieć, że jeżeli coś figuruje w EŚT, to przy zamykaniu
    > działalności nie muszę zwracać podatku, który w ten sposób odliczyłem?

    Musisz i nie musisz.
    O jakim podatku mówisz?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 13. Data: 2003-05-14 13:55:16
    Od: "Damian" <d...@y...poczta.onet.pl>

    > Musisz i nie musisz.
    > O jakim podatku mówisz?

    VAT i dochodowy....

    --
    Damian

  • 14. Data: 2003-05-14 13:58:39
    Od: "Damian" <d...@y...poczta.onet.pl>

    > VAT i dochodowy....

    Chociaż, z tego co wiem, to VAT nie ma nic wspólnego
    z EŚT, ale mimo wszystko chętnie się dowiem ile czego
    trzeba zwracać, zakładając że danej żeczy wcześniej
    nie sprzedam.

    --
    Damian

  • 15. Data: 2003-05-14 20:10:59
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > Kiedy zamkniesz działalnośc od wyposażenia płacisz podatek - wlicza sie
    > je do remanentu końcowego - środków trwałych nie wlicza się.

    Czy dobrze więc rozumuję:
    nie muszę sprzętu poniżej 1500 zł wpisywać do żadnej ewidencji?
    Nie muszę więc po zamknięciu firmy się z niego rozliczać?
    Moge wiec taki sprzet wyrzucić przez okno, oddać kolezance, itp.
    i nikt nie moze mnie z tego rozliczac?
    Albo jak mi się taki sprzęt - np. kalkulator za 100 zł - zepsuje,
    to nie muszę robić żadnych protokołów zniszczenia, tylko
    spokojnie wyrzycam do smieci i kupuje nowy.
    Dobrze rozumuje?

    Maddy - po co wiec ktos chcialby wpisywac rozne drobiazgi
    do EST, mimo braku takietgo obowiazku?

    Dzieki,

    latet

  • 16. Data: 2003-05-14 21:22:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 May 2003, Latet wrote:
    [...i chyba Maddy...]
> [...]
    >+
    >+ Czy dobrze więc rozumuję:
    >+ nie muszę sprzętu poniżej 1500 zł wpisywać do żadnej ewidencji?

    Dobrze.
    BTW: "na użytek wewnętrzny" mam "spis wyposażenia nieewidencjono-
    wanego" :), choćby po to żeby wiedzieć co wliczałem w KUP bez
    przekopywania stosu papierków. Śrubokrętów itp. po kilkanaście
    złotych nie wpisuję nawet tam :), ale IM*H*O warto wiedzieć
    co jest "firmowe" - tylko teoretykom się wydaje że "zapamiętają" :]

    >+ Nie muszę więc po zamknięciu firmy się z niego rozliczać?

    Niedobrze.
    Zajrzyj do rozp. ds. KPiR i tam znajdziesz że do remanentu
    końcowego spisuje się również "wyposażenie". Jak to ktoś kiedyś tu
    ujął: trudno wytłumaczyć że 4 krzesła kupione miesiąc temu akurat
    "się zepsuły" :)

    >+ Moge wiec taki sprzet wyrzucić przez okno, oddać kolezance, itp.
    >+ i nikt nie moze mnie z tego rozliczac?

    Zależy. Jak zeznasz że "wyrzuciłeś przez okno" - to nie wiem
    czy tam jakichś ekoprzepisów nie ma :[, a jak zeznasz że
    podarowałeś - to machnąłeś wykroczenie ! (VAT się należał !).
    Znaczy: podejrzewam że wszyscy używają *aż się zepsuje* ;>
    A jak się zepsuł to raczej "mówi się trudno" (i kupuje nowy,
    jak zauważyłeś). Krótko mówiąc: jak niżej (bez przesady).

    >+ Albo jak mi się taki sprzęt - np. kalkulator za 100 zł - zepsuje,
    >+ to nie muszę robić żadnych protokołów zniszczenia, tylko
    >+ spokojnie wyrzycam do smieci i kupuje nowy.

    Jak to jest kalkulator za 100zł i swoje odsłużył to pewnie nikt się
    nie przyczepi. W pozostałych przypadkach :) IMHO *nie zawadzi*
    sporządzić jakiegoś "papieru" co się stało.
    Zresztą podobnie jest przy "drobnych rozbudowach" ŚT, dajmy na to
    skaner za kilkaset złotych (do PCta) - w sumie też nigdzie nie
    wpisany do ewidencji, tylko jest opis na fakturze zakupu.

    >+ Dobrze rozumuje?

    Niemal !

    >+ Maddy - po co wiec ktos chcialby wpisywac rozne drobiazgi
    >+ do EST, mimo braku takietgo obowiazku?

    Może bez przesady :) w obie strony.
    IMO ma sens przy różnych rzeczach "upgradeowalnych" (wrrr, zaraz
    mnie poloniści zagryzą ;)), łatwiej tłumaczyć po co były kupowane
    części zamienne itp.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, pusta EW :))

  • 17. Data: 2003-05-14 21:27:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 May 2003, Damian wrote:
    [...]
    >+ Czyli mam rozumieć, że jeżeli coś figuruje w EŚT, to przy zamykaniu
    >+ działalności nie muszę zwracać podatku, który w ten sposób odliczyłem?

    VAT tak, *o ile mogłeś go odliczyć* (jeśli był to zakup "osobisty"
    i nie mogłeś odliczyć ani nie modernizowałeś ponad 30% to również
    nie musisz).
    Dochodowy nie, dopóki go nie sprzedasz :) (jeśli osiągniesz dochód
    ze sprzedaży ŚT - po zamknięciu DG ! - to składasz 1-razowy PIT-5
    i liczy ci się do rozliczenia rocznego).

    pozdrowienia, Gotfryd