  • 1. Data: 2003-05-14 07:00:30
    Temat: Środek trwały...
    Od: "Damian" <d...@y...poczta.onet.pl>

    Witam,

    mam zamiar kupić komputer na firmę i chciałbym go
    odliczyć od podatku nie bawiąc się w żadne amortyzacje.
    Mógłby mnie ktoś w związku w tym oświecić od jakiej
    kwoty taki zakup jest środkiem trwałym?

    --
    pozdrawiam
    Damian Bado

  • 2. Data: 2003-05-14 11:02:45
    Temat: Re: Środek trwały...
    Od: "Jerry" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Damian" <d...@y...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odliczyć od podatku nie bawiąc się w żadne amortyzacje.
    > Mógłby mnie ktoś w związku w tym oświecić od jakiej

    od 3500 netto

    Pozdrawiam
    Jerry

  • 3. Data: 2003-05-14 11:20:46
    Od: "Damian" <d...@y...poczta.onet.pl>

    > od 3500 netto

    OK, dzięki.
    Znalazłem już kompetentnego informatora, którego serdecznie
    z tego miejsca pozdrawiam :)))

    --
    Damian

  • 4. Data: 2003-05-14 11:31:00
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    > OK, dzięki.
    > Znalazłem już kompetentnego informatora, którego serdecznie
    > z tego miejsca pozdrawiam :)))

    Lizus ;))))))))
    Kasia

  • 5. Data: 2003-05-14 11:56:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > OK, dzięki.
    > Znalazłem już kompetentnego informatora, którego serdecznie
    > z tego miejsca pozdrawiam :)))
    >
    > --
    > Damian

    A ja mam [nadzieję, że kompetentnie :-)]
    uważam, kwalifikacja do środków trwałych
    nie zależy od wartości.
    Można za środek trwały uznać również coś
    co jest warte 0,01 zł.

  • 6. Data: 2003-05-14 12:09:15
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    > A ja mam [nadzieję, że kompetentnie :-)]
    > uważam, kwalifikacja do środków trwałych
    > nie zależy od wartości.
    > Można za środek trwały uznać również coś
    > co jest warte 0,01 zł.

    ...a przewidywany okres uzywania tego czegos jest dluzszy niz rok...
    Ale i tak wszyscy domyslamy sie o co chodzilo pytajacemu ;)
    Kasia

  • 7. Data: 2003-05-14 12:41:41
    Od: "Damian" <d...@y...poczta.onet.pl>

    > A ja mam [nadzieję, że kompetentnie :-)]
    > uważam, kwalifikacja do środków trwałych
    > nie zależy od wartości.
    > Można za środek trwały uznać również coś
    > co jest warte 0,01 zł.

    Pewnie masz na myśli czas użytkowania danej
    rzeczy, czy jak to się tam fachowo nazywa?

    --
    Damian

  • 8. Data: 2003-05-14 13:05:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Damian napisał:

    > Pewnie masz na myśli czas użytkowania danej
    > rzeczy, czy jak to się tam fachowo nazywa?

    Środkiem trwałym jest każda rzecz której przewidywany czas uzytkowania
    jest dłuższy niz jeden rok. Wartośc nie ma nic do rzeczy.
    Ustawa pozwala jednak nie zaliczac do środków trwałych reczy poniżej
    wartości 3500zł.
    Innymi słowy - cos co kosztuje mniej niz 3500 jest środkiem trwałym
    jeżeli ma przewidywany czas uzytkowania dłuższy niż 1 rok, tyle że
    przepisy pozwalaja nam "udawać" że srodkiem trwałmy ta rzecz nie jest.

    Inna sprawa to kwestia zaliczenia takiej rzeczy do kosztów jednorazowo
    jak zwykły koszt, jednorazowo z wpisem do EŚT (amortyzacja jednokrotna)
    lub poprzez klasyczna amortyzację stopniową którąś z dozwolonych metod.

    A więc nie jest kwestia czy coś jest ŚT ale czy podlega wpisowi do EŚT i
    amortyzacji.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-05-14 13:22:16
    Od: "Damian" <d...@y...poczta.onet.pl>

> [...]
    > lub poprzez klasyczna amortyzację stopniową którąś z dozwolonych metod.
    >
    > A więc nie jest kwestia czy coś jest ŚT ale czy podlega wpisowi do EŚT i

    Witam,

    czyli kupując komputer o wartości poniżej 3500 netto, nie muszę go
    ewidencjonować jako środek trwały, tylko mogę go zwyczajnie
    wrzucić w koszty.
    W takim razie, w jakim przypadku uzasadnione jest ewidencjonowanie,
    w środkach trwałych, rzeczy o wartości <3500?

    --
    Damian

  • 10. Data: 2003-05-14 13:37:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Damian napisał:

> [...]
    > W takim razie, w jakim przypadku uzasadnione jest ewidencjonowanie,
    > w środkach trwałych, rzeczy o wartości <3500?

    Po pierwsze - jeżeli jestes na KPIR (jak sądzę) to ten komputer musisz
    wrowadzic i tak do ewidencji wyposażenia jeżeli będzie kosztował więcej
    niz 1500zł.
    Kiedy zamkniesz działalnośc od wyposażenia płacisz podatek - wlicza sie
    je do remanentu końcowego - środków trwałych nie wlicza się.

    Inne przyczyny sa natury barzdeij praktycznej - np. chcesz bankowi
    pokazac majątek - a w EŚT pustki bo wszystko albo w wyposazeniu albo w
    zwykłych kosztach. A tak widac że firma cos ma. :-) jakie by to nie były
    duperelki.

    A w ogóle jestem zwolenniczka wpisywania do EŚT tego co obiektywnie jest
    środkiem trwałym bez względu na wartośc (no bez przesady, mam od 4 lat
    ten sam dziurkacz za 20zł ale w EŚT nie figuruje ;-)).
    Ale to juz kwestia ideolo :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk