    From: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Stawka za przejechane kilometry
    Date: Sat, 6 Mar 2004 13:14:26 +0100

    PUH DeskTop
    Krzysztof Milner
    +48695425660
    +48774612376

    news:583958899.20040305194540@pik-net.pl...

    > Widzę.

    Diesla

    > Pali 5 przy emeryckiej jeździe.

    Mam to wiem. Moje trasy to w 70% drogi szybkiego ruchu i autostrady.
    Przecież nie będę się rozwodził nad kosztami jazdy np tylko po mieście skoro
    na takich nie jeżdżą moi pracownicy, to chyba zrozumiałe. Na marginesie,
    teraz w zimie, na trasie, przy ok 140-150 km/h wychodzi 4.6-4.8 l/100km a w
    jeździe mieszanej (70% traza - 30% miasto) nigdy nie wyszedłem ponad 5.6
    litra. Chcesz to możesz dyskutować, tylko z kim? Masz taki samochód?

    > 48 miesięcy * 5 kkm = 240 kkm
    > Gwarancja skończy się po max. 100 kkm i mniej więcej od tego momentu
    > samochody zaczynają się psuć.

    Dlatego dałem za wzór Octavie i to wcale nie najtańszą a nie Trabanta ;)

    > Skoro jest tak dobrze, to dlaczego pracodawcy nie kupują samochodów
    > tylko wolą płacić pracownikom? Zastanów się...

    Właśnie się zastanowiłem i po 9 latach działalności kupuję własnie kilka
    samochodów bo po podliczeniu kosztów opłat dla pracowników wychodzą absurdy.

    Twoja argumentacja jest słuszna jedynie w wypadku tanich samochodów (np
    FIAT) i to benzynowych co żrą jak smoki ;) albo używanych 4-5 latków co już
    mają przejechane 150 tys km i dopiero zaczną się sypać. Jeśli jeszcze na
    dodatek twój pracownik jeździ do 1tys km miesięcznie to tez się z tobą
    zgodze bo stosunek kosztów sumy ubezpieczeń, garażowania, przeglądów itd
    jest zdecydowanie za wysoki w stosunku do robionych kilmetrów co w
    rzeczywisty sposób bardzo podnosi koszty eksploatacji w przeliczeniu na 1
    km. Jeśli natomiast pracownik jeździ już 3 tys km i więcej to proporcje te
    zmieniają sie drastycznie co łatwo wyliczyć.
    Tak więc temat jest względny, jak widać, a ja rozpartuję go z mojego punktu
    widzenia, czyli miesięcznych kilometrów na poziomie zdecydowanie powyżej
    3tys na jednego pracownika. Oczywistym jest, że nie opłaca się kupować
    samochodu firmowego dla pracownika jeśli ten jeździ poniżej nawet 2 tys km.