    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Szkoda drogowa na pojezdzie - PIT 8c
    Date: Mon, 15 Feb 2010 09:39:01 +0100

    On Sun, 14 Feb 2010, JB wrote:

    > Witam.
    > W ubiegłym roku uszkodziłem samochód wjeżdżając w dziurę na drodze. Po
    > całej procedurze zgłoszeniowej, weryfikacyjnej i przedstawieniu
    > rachunków otrzymałem zwrot poniesionych kosztów. Obecnie otrzymałem
    > PIT 8C na ww kwotę - czy ta wypłata jest opodatkowana?

    Zaraz, powoli.
    A w którą pozycję formularza wpisali Ci to odszkodowanie?
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/pit_2006/pit_8c.pdf

    IMO, jako że to jest *odszkodowanie*, opodatkowane nie jest:
    http://www.podatki.egospodarka.pl/24215,Odszkodowani
    e-za-zalanie-mieszkania-a-PIT,1,65,1.html

    Co innego może dotyczyć ew. odsetek od odszkodowania,
    o ile takie by były:
    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/348243,odset
    ki_od_odszkodowania_trzeba_ujac_w_deklaracji_pit_8c.
    html
    "Nie można utożsamiać odsetek za zwłokę z odszkodowaniem (naprawieniem
    szkody). Istota odszkodowania zwišzana jest z naprawieniem szkody
    i stanowi instytucję odrębnš od odsetek za zwłokę"

    pzdr, Gotfryd