  • 1. Data: 2002-03-29 20:29:07
    Temat: Techniczne: Jak z NIPu US...
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    1) znalazłem ostatnio jakiś program, w którego opisie wyczytałem, że
    potrafi po NIPie rozpoznać z jakiego urządu skarbowego on pochodzi.
    Program mi nie chce się uruchomić, ale sprawa mnie zaintrygowała.

    2) jaki format ma mieć nip? Ja ma xxx-xx-xx-xxx Widziałem też inne
    układy, ale ostatnio kolega został okrzyczany przez jakąś babę w
    jakimś sklepie, że NIP to się podaje xxx-xxx-xxx-x A taki format to ja
    pierwsze widzę...
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-03-29 22:12:51
    Temat: Re: Techniczne: Jak z NIPu US...
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Mar 2002, Tristan Alder wrote:

    >+ Witajcie,

    Witamy :)
    [...]
    >+ 2) jaki format ma mieć nip?

    Przemku, czy przeoczyłeś wojnę na brak argumentów ??
    -:O

    Przypomnę:
    - podstawy prawnej nikt nie pokazał
    - kilku krzyczało że "to jest ciąg cyfr" (prawda) a "myślniki
    są ozdobnikami wstawianymi dowolnie" (ostatnio NIEPRAWDA, bo
    tu i ówdzie nie wolno ich już wpisywać ;>)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-03-29 23:52:08
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Fri, 29 Mar 2002 23:12:51 +0100, Gotfryd Smolik - listy
    dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisałbył:

    > Przemku, czy przeoczyłeś wojnę na brak argumentów ??
    > -:O

    Możliwe. Ostatnio zdechł mi dysk, przez co straciłem troszku danych, a
    teraz siada mój zapasowy twardziel. Niedługo zostanę pozbawiony
    wszystkiego...

    Dzięki.

  • 4. Data: 2002-03-30 22:39:52
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze s...@p...onet.pl:

> [...]
    > potrafi po NIPie rozpoznać z jakiego urządu skarbowego on pochodzi.
    > Program mi nie chce się uruchomić, ale sprawa mnie zaintrygowała.

    Oczywiście że można rozróżnić po numerze US, pierwsze 3 cyfry określają US,
    który wydał numer NIP.

> [...]
    > układy, ale ostatnio kolega został okrzyczany przez jakąś babę w
    > jakimś sklepie, że NIP to się podaje xxx-xxx-xxx-x A taki format to ja

    Podstawy prawnej nie ma, chyba że za taką przyjąć decyzję NIP jakie wydają
    US'y, wtedy jest tak:
    dla organizacji: xxx-xx-xx-xxx
    dla osób fizycznych: xxx-xxx-xx-xx
    Poza pierwszymi decyzjami NIP, które zresztą później były korygowane,
    pozostałe mają właśnie taki format na decyzjach NIP-4, VAT-5.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.
    Wszyscy je widzą." - Konfucjusz

  • 5. Data: 2002-03-31 09:24:20
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego 30 Mar 2002 22:39:52 GMT, Budzik
    <b...@p...onet.pl> napisałbył:

    >Oczywiście że można rozróżnić po numerze US, pierwsze 3 cyfry określają US,
    >który wydał numer NIP.

    Że się da, to wiem, bo tamten program to robi :-), ale skąd mam wziąć
    ten spis?

> [...]
    >Poza pierwszymi decyzjami NIP, które zresztą później były korygowane,
    >pozostałe mają właśnie taki format na decyzjach NIP-4, VAT-5.

    Widzisz, to już dość istotna wiedza. Słowem -- można dopuszczać
    dowolny zapis, ale preferować takie...

  • 6. Data: 2002-04-02 12:17:31
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Budzik"
    [...]
> [...]
    > Poza pierwszymi decyzjami NIP, które zresztą później były korygowane,
    > pozostałe mają właśnie taki format na decyzjach NIP-4, VAT-5.

    Nieprawda.
    dostaje wiele faktor i nie ma na nim powyzszej regoly.

    Pani w US powiedziala, ze jak jest "formularz" i trzeba wpisac NIP
    to sie go tak wpisuje jak sa okienka i nie trzeba sie przejmowac
    kreseczkami.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2002-04-02 22:43:04
    Od: c...@a...com (Sławomir Białek)

    In article <3...@4...com>, Tristan Alder wrote:

    > Że się da, to wiem, bo tamten program to robi :-), ale skąd mam wziąć
    > ten spis?

    zwracam tylko uwagę, że można urząd skarbowy zmienić, a NIP pozostaje ten
    sam. tak więc słusznie powyżej napisano - *wydał*.

    --c

  • 8. Data: 2002-04-02 23:29:22
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego 2 Apr 2002 22:43:04 GMT, c...@a...com (Sławomir
    Białek) napisałbył:

    >zwracam tylko uwagę, że można urząd skarbowy zmienić, a NIP pozostaje ten
    >sam.

    Aby na pewno?

    >tak więc słusznie powyżej napisano - *wydał*.

    a) dobre i to
    b) w 99% przypadków i tak się trafi. Dobrze, jak program ma taką
    opcję.

    Znacie miejsce, gdzie można znaleźć taki spis?

  • 9. Data: 2002-04-03 07:32:29
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-03 01:29, Użytkownik Tristan Alder napisał:

    > Aby na pewno?

    Na pewno. NIP jest raz na całe życie. Dotyczy to zarówno człowieka jak
    i firmy. Ludzie mają potem NIP z takiego miasta, w jakim akurat
    zamieszkiwali podczas pierwszej pracy.
    A NETIA TELEKOM ma toruński NIP chociaz od dawna siedzibę ma w pod
    Warszawą.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2002-04-03 20:40:16
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze b...@u...agh.edu.pl:

    > [...]
    >
    > Nieprawda.
    > dostaje wiele faktor i nie ma na nim powyzszej regoly.

    Tzn. co jest nieprawdą. Przecież napisałem że nie ma takiej podstawy
    prawnej, albo przynajmniej ja się z takowym przepisem nie spotkałem.
    Czy też nieprawdą jest że tak są wydawane decyzje. Zapewniam Cię że takowe
    są. I jeszcze jedno: dla samego numeru kreseczki nie mają znaczenia z tego
    względu, iż numery NIP (nieważne czy dla os. fizycznej czy organizacji) to
    są kolejne cyfry (9) uzupełnione cyfrą kontrolną czyli np.
    123456789...,123456790..., 123456791.... Cyfr kontrolnych nie chce mi się
    wyliczać. Dodam tylko że co co ileś numerów jeden jest pomijany, ale
    niestety nie wiem który i co ile :((

    > Pani w US powiedziala, ze jak jest "formularz" i trzeba wpisac NIP
    > to sie go tak wpisuje jak sa okienka i nie trzeba sie przejmowac
    > kreseczkami.

    Skoro "pani" w US tak powiedziała... :-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Jaki jest szczyt odwagi???