  • 1. Data: 2002-03-29 13:47:56
    Temat: raport dobowy o ktorej ?
    Od: "Mariusz Dusza" <d...@k...chip.pl>

    Witam

    Czy zakończenie sprzedaży i wykonanie raportu dobowego następuje:
    a) po zamknięciu lokalu np o godz. 3:00
    b) przed 24:00 i dalej rozpoczecie sprzedazy w nowym dniu?
    Jezeli a) to np jednnego razu raport dobowy o 1:00 nastepnego o 3:00 wiec
    mija 26 godzin czyli ponad 1 doba.? Moja kasa czasem upomina sie o raport w
    najdziwniejszych porach choc jest to pewnie uzaleznione od godziny wykonania
    raportu w dniu poprzednim a wtedy niema zmilujsie trzeba go wykonac bo nie
    mozna nic sprzedac. Co ciekawe kasa chce raportu dobowego czasami . Ja mam
    kase od kilku lat i raporty wykonywalem zawsze po zamknieciu lokalu (o
    roznych porach nocy) lub na żądanie kasy. Teraz mam watpliwosci.

    Mariusz

  • 2. Data: 2002-03-29 14:19:08
    Temat: Re: raport dobowy o ktorej ?
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Mariusz Dusza" <d...@k...chip.pl> wrote in message
> [...]
    > kase od kilku lat i raporty wykonywalem zawsze po zamknieciu lokalu (o
    > roznych porach nocy) lub na żądanie kasy. Teraz mam watpliwosci.

    SPOKOJNIE

    Po zakonczeniu sprzedazy lecz nie pozniej niz nastepnego dnia przed jej
    rozpoczeciem...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-03-29 20:21:55
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Mariusz Dusza" <d...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

    > Czy zakończenie sprzedaży i wykonanie raportu dobowego następuje:
    > a) po zamknięciu lokalu np o godz. 3:00
    > b) przed 24:00 i dalej rozpoczecie sprzedazy w nowym dniu?

    witaj
    Ja robię raporty po zamknięciu lokalu.
    Jest to upierdliwe na przełomie miesiąca, kiedy 1-go są dwa raporty
    dotyczące różnych miesięcy i trzeba je właściwie zakwalifikować do
    miesiąca właściwego.

    Nie radzę robić dwóch raportów dziennie, z których jeden byłby przed
    północą. Pamięć fiskalna jest przewidziana tylko na raporty za 5 lat plus
    około 10% rezerwy. Po wyczerpaniu pamięci fiskalnej kasa stanie się
    praktycznie złomem, bo montaż nowej pamięci nie jest opłacalny. Po
    ostatnich zmianach przepisów vat, przy zakupie nowej kasy na zamianę, nie
    będziesz miał prawa do ulgi z tytułu zakupu kasy.

    pozdrawiam
    Ryszard G.

  • 4. Data: 2002-03-29 22:04:44
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Mar 2002, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+ > a) po zamknięciu lokalu np o godz. 3:00
    >+ > b) przed 24:00 i dalej rozpoczecie sprzedazy w nowym
    ****
    [...]
    >+ SPOKOJNIE
    >+
    >+ Po zakonczeniu sprzedazy lecz nie pozniej niz nastepnego
    >+ dnia przed jej rozpoczeciem...
    ****

    No tak... ustawodawca nie zapisał co to jest "dzień" :) !
    "Kalendarzowo" to 1 w nocy jest nastepnego "dnia" :(

    >+ Boguslaw

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-04-02 09:45:21
    Od: "justyna" <s...@w...pl>

    noo to nie jest takie spokojne
    mam ten sam dylemat
    robię co prawda raporty dobowe np o 3 rano
    ale taka sytyacja jak w niedzielę, jest 31.03 to robię o 24, albo
    przynajmniej staram się, żeby mi potem nie zarzucili, że sprzedawałam w
    marcu a potatek vat poszedł w kwietniu,
    a drugi raport wtedy robię też o 3 rano
    reszta kwietniowa po 24 idzie jako sprzedaż kwietniowa
    nie wiem jak to wyglada w orzecznictwie, może ktoś ma jakieś info?

  • 6. Data: 2002-04-02 12:07:50
    Od: Stanisław Marszałek <s...@f...krakow.pl>

    justyna wrote:

> [...]
    > ale taka sytyacja jak w niedzielę, jest 31.03 to robię o 24, albo
    > przynajmniej staram się, żeby mi potem nie zarzucili, że sprzedawałam w

    Znam takie przypadki ale wtedy podatek odprowadzono w miesiącu poprzedzającym.
    Kilka kontroli to akceptowało (Kraków).
    To nie jest takie proste. W marcu wystawiono fakture z paragonem.
    Data sprzedaży na fakturze jest marzec.
    Vat musi być zatem odprowadzony w marcu mimo iz w urzadzeniu
    fiskalnym bedzie to kwiecień (tak zamknieto dobę).
    Bezpieczniej zawsze odprowadzić Vat wcześniej. Tylko idiota czepił się
    wcześniejszego odprowadzenia podatku.