    From: jureq <j...@n...no>
    Subject: Re: Telewizor w koszty
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: 23 Apr 2018 06:02:13 GMT

    W dniu Mon, 23 Apr 2018 00:15:47 +0200, użytkownik Marek napisał:

    > prowadzę sprzedaż i montaż kamer do monitoringu, komputerów, konsol i
    > gier komputerowych. Posiadam w lokalu monitor i najczęściej na nim
    > pokazuję klientom jak wygląda obraz z danej kamery czy dana gra. Wiąże
    > się to z pewnymi niedogodnościami, gdyż klient wchodzi za biurko aby móc
    > to obejrzeć. Założyłem tez monitoring lokalu i chcąc zakupić do niego
    > monitor stwierdziłem, że za cenę 55 calowego telewizora mogę kupić dużo
    > mniejszy monitor, więc zakupiłem TV 55" w roli monitora na fakturę. Po
    > zakupie zacząłem czytać, że TV w firmie to sprawa dyskusyjna i mam
> [...]

    Masz rację, że zaliczenie w koszty jest przywilejem a nie obowiązkiem.
    Niektórzy księgowi twierdzą jednak, że powinno się to zaksięgować a
    następnie przekazać na cele prywatne. Dotychczas nikt się tym nie
    przejmował, bo było to niesprawdzalne. Obecnie w związku z JPK_VAT będzie
    to dla skarbówki jak najbardziej widoczne, więc jest szansa, że będziesz
    musiał składać wyjaśnienia co się stało z fakturą.

    Jeżeli telewizor będzie wisiał na ścianie w siedzibie firmy a nie w domu,
    to nie przejmował bym się i zaliczył go normalnie w koszty.

    Kupując telewizor zamiast monitora, możesz mieć problemy z abonamentem
    RTV na firmę.