    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 5 Apr 2016 00:32:50 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Termin wykonania usługi, księgowania
    From: Adam <a...@g...com>

    Szanowni Grupowicze

    Cieszę się, że rozwija się ciekawa dyskusja na temat uproszczonych,
    ale teoretycznych modeli podatkowych:)

    Jeśli, mógłbym prosić, abyście jeszcze raz przyjrzeli się mojemu pierwszemu
    postowi, ale w kontekście obecnie obowiązującego prawa, a nie modeli
    idealnych ;)

    Nadal nie podjąłem decyzji co z MOSS (to w kontekście poprzedniego mojego tematu).

    W tej chwili jestem bliżej konkluzji, że pisanie oprogramowania
    na zamówienie to nie jest usługa elektroniczna (nie podlega MOSS).

    Mimo, że cała operacja: konwersacja i dostarczenie źródeł programu
    odbywa się przez Internet - ale nie z konieczności tylko z praktyczności
    i dzięki mniejszym kosztom
    (Zawsze mogę wysłać płytę CD, będę wtedy niesamowicie
    konkurencyjny na rynku ;)

    Nie jest to usługa elektroniczna, ponieważ:

    1. nie odbywa się automatycznie, bez udziału (czy też ze znikomym
    udziałem) człowieka

    2. pisanie oprogramowania nie jest jednoznaczne z dostawą
    oprogramowania, które jest wymienione w załączniku do dyrektyw.
    Dostawę rozumiem jako sprzedaż (licencji) kopi gotowego
    programu

    3. założeniem (duchem) nowego prawa o VAT było ukrócenie zakładania
    firm w krajach o niskim VAT w celu MASOWEJ zautomatyzowanej
    sprzedaży produktów cyfrowych.
    Działam na bardzo małą skalę i produkty nie są gotowe, są
    indywidualnie tworzone (nietypowe/unikalne) dla każdego klienta
    (w tym "nie podatnika" z UE).

    4. Odprowadzam wyższy VAT niż istniejący w tamtych krajach (AUT / GB = 20%).
    I do w dodatku wspieram nasz polski budżet, tak potrzebujący kasy na
    rozdawnictwa ;)

    Jak myślicie utrzyma się taka koncepcja?

    Jak rozumiem wtedy (bez MOSS) taką transakcję księguję w Małej Księgowości
    Rzeczpospolitej, jako typ: krajową.
    I odprowadzam 23 % VATu do polskiego budżetu ;)

    Pozdrawiam.