  • Data: 2007-04-27 07:25:07
    Temat: Re: Teściowie <--> Zięć + Córka a darowizna mieszkania
    Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w
    wiadomości news:f0pjup$bct$1@news.onet.pl...

    > Darowiznę mieszkania robi się u notariusza. A jeśli dobrze pamiętam,
    > darowizn notarialnych nie trzeba zgłaszać w urzędzie skarbowym.

    Ale chyba tylko dlatego, że zobowiązany jest do tego notariusz, a w
    umowie darowizny jest zapis, kto zapłaci ewentualny podatek: darczyńca
    czy obdarowany. Piszę to na "wyczucie" sprawy, nie jestem prawnikiem.
    W sprawie umowy darowizny, zakupu lub pożyczki dobrze jest zasięgnąć
    informacji w urzędzie skarbowym, ponieważ termin zgłoszenia takowej w
    US to nie więcej niż 30 dni.

    Pozdr

    --
    wa