  • 1. Data: 2002-08-23 17:08:09
    Temat: Trzeba płacić ZUS?
    Od: "Jarosław Supernak" <s...@i...pl>

    Witam!

    Mam DG i stały etat, płacę tylko zdrowotne.
    Chciałbym wynająć sklepik i postawić w nim żonę. Żona obecnie niepracuje, a
    nawet jest na zasiłku (ostatni w październiku).
    Czy muszę za żonę zapłacić ZUS (pełny chyba ponad 600 zł)?

    Jarek

  • 2. Data: 2002-08-23 17:26:14
    Temat: Re: Trzeba płacić ZUS?
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    > nawet jest na zasiłku (ostatni w październiku).
    > Czy muszę za żonę zapłacić ZUS (pełny chyba ponad 600 zł)?

    Oficjalnie - jako za osobę współpracującą - TAK, w praktyce jednak, w razie
    jakiejs kontroli zawsze taka stojąca w sklepie, bezrobotna zona moze
    powiedziec, ze pomaga mezowi - bo chlopina chwilowo co innego robi - ot taka
    rodzinna pomoc, znana juz za czasow Mieszka I (daj ać ja pobruszę a ty
    poczywaj) :)

    Mam dla Ciebie propozycje... >>> http://link.interia.pl/f163d

  • 3. Data: 2002-08-23 18:53:24
    Od: "Jarosław Supernak" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Sebastian D-D" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    .

> [...]
    A skąd może być ta kontrola? Z US? Z ZUS?
    Bo akurat godziny otwarcia sklepu to godziny pracy na moim stałym etacie -
    więc jeżeli o tym wiedzą (ZUS napewno, US nie wiem) - to nie tak całkiem
    chwilowo. Czy takie tłumaczenie się udaje?

    Jarek

  • 4. Data: 2002-08-24 11:18:44
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze s...@i...pl:

> [...]
    > etacie - więc jeżeli o tym wiedzą (ZUS napewno, US nie wiem) - to nie
    > tak całkiem chwilowo. Czy takie tłumaczenie się udaje?

    A mozeby dało sięzatrudnić żonęna umow-zlecenie za powiedzmy 10gr za
    godzinę??? Można tak?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,
    że właściwie cieszysz się na tę wyprawę.

  • 5. Data: 2002-08-24 13:15:22
    Od: "Jarosław Supernak" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Tako rzecze s...@i...pl:

    > A mozeby dało sięzatrudnić żonęna umow-zlecenie za powiedzmy 10gr za
    > godzinę??? Można tak?

    No właśnie podobno żony nie można...

    Jarek

  • 6. Data: 2002-08-25 20:16:12
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze s...@i...pl:

    > No właśnie podobno żony nie można...

    A jakaś podstawa prawna??? Kto tak twierdzi?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie
    Raczej pl.rec.gry.wstepne :-O

  • 7. Data: 2002-08-25 20:48:13
    Od: "Jarosław Supernak" <s...@i...pl>

    > Tako rzecze s...@i...pl:

    > A jakaś podstawa prawna??? Kto tak twierdzi?

    No nie wiem... Tak słyszałem.

  • 8. Data: 2002-08-26 08:47:53
    Od: "Dante" <d...@h...com>

    Postaw ją i sie nie przejmuj.
    Zawsze mozna powiedziec ze zastepuje dopiero co zatrudnionego pracownika.

  • 9. Data: 2002-08-26 20:14:31
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

> [...]
    > nawet jest na zasiłku (ostatni w październiku).
    > Czy muszę za żonę zapłacić ZUS (pełny chyba ponad 600 zł)?

    Powinieneś.
    Chcesz mieć spokój -płać.
    Chcesz oszczędzać - nie płać
    Może nie będziesz miał pecha i sprawa się nie wyda - o ile nie będziesz Ty
    ani żona chwalił się tym wszystkim (nie)znajomym i krewnym

  • 10. Data: 2002-08-26 21:12:20
    Od: "Jarosław Supernak" <s...@i...pl>

> [...]
    > nawet jest na zasiłku (ostatni w październiku).
    > Czy muszę za żonę zapłacić ZUS (pełny chyba ponad 600 zł)?

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi (nadal nie wiem co zrobie...)

    Jarek