  • 11. Data: 2002-08-27 06:58:18
    Temat: Re: Trzeba płacić ZUS?
    Od: "Damir" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Supernak" napisał w wiadomości > Dzięki wszystkim za
    odpowiedzi (nadal nie wiem co zrobie...)

    Masz się właśnie nie chwalić ;-)

    Damir

  • 12. Data: 2002-09-02 08:41:06
    Od: "kasik" <k...@p...pl>

    mialam podobna systuacje, czyli prace u rodziny
    ustawy nie pamietam, ale zus wyraznie zastrzega ze osoba z rodziny nie moze
    byc osoba wspolpracujaca i zus trzeba placic od pelnego etatu a pomagac
    bezpaltnie nie moze
    jesli zatrudnisz ja na minimum czyli 760 to zus wyniesie jakies 325,97
    pozdr
    kasik

  • 13. Data: 2002-09-02 09:24:19
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik kasik napisał:
    > mialam podobna systuacje, czyli prace u rodziny
    > ustawy nie pamietam, ale zus wyraznie zastrzega ze osoba z rodziny nie moze
    > byc osoba wspolpracujaca i zus trzeba placic od pelnego etatu a pomagac
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Grr... a gdzie to wyczytałas? Zmieniły sie przepisy od zeszłego tygodnia?
    Nie ma żadnych problemów żeby kogos z rodziny uznac za osobe
    współpracującą. Ba.. czasem nawet ja sie nie chce to ZUS tą
    "współpracę" narzuca zamiast umowy o pracę.

    > bezpaltnie nie moze
    > jesli zatrudnisz ja na minimum czyli 760 to zus wyniesie jakies 325,97
    Super. Tez bym tak chciała! Zaraz ja zatrudnię męża, on mnie i
    oszczędzimy na zusie.
    Gdzie jest tak dobrze? Bo nie pod tą szerokościa geograficzną...

    Chyba cos ci sie potentegowało. Plątek sie pojęzał czy coś.

    Żony nie można zatrudnić - tzn. mozna ale taka umowa o prace bedzie
    prawnie nieskuteczna a ZUS uzna ją za osobe współpracującą własnie.
    Wynagrodzenie z takiej umowy nie będzie KUP. Koszty wynikające z KP -
    np. posiłki regeneracyjne, napoje - nie będa KUP.
    Co do reszty rodziny - to o ile nie pozostaja we wspólnym
    gospodarstwie domowym to można zatrudnić (za wyjątkiem _małoletnich_
    dzieci). To dla ZUS.
    Dla uznania za KUP wystarczy że nie są to małoletnie dzieci ani żona.
    Już nie ma zakazu przy prowadzeniu wspólnego gospodarstwa domowego.
    A więc szwagra, kuzyna i nawet dorosłego syna można zatrudnić jak
    osobę obcą.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk