  • 1. Data: 2002-08-23 13:11:56
    Temat: Zaniżanie dochodów przez pracodawców
    Od: "radek" <r...@p...fm>

    Wiele firm stosuje praktyki zaniżania dochodów. Pracownicy na papierze mają
    mniej niż dostają. Czy pracodawca ponosi za to odpowiedzialność, czy
    pracownik. Czy pracownik powinien pójść do Urzedu Skarbowego, powiedzieć, że
    zarabia więcej ,dostać karę i zostać zwolnionym z pracy. Jak się do tego
    odnieść?.

    pozdrawiam
    radek

  • 2. Data: 2002-08-23 13:53:02
    Temat: Re: Zaniżaniedochodów przez pracodawców
    Od: c...@r...com (ChrisS)

  • 3. Data: 2002-08-23 14:19:03
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "radek" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    że
    > zarabia więcej ,dostać karę i zostać zwolnionym z pracy. Jak się do tego

    Wg własnego gustu.
    Ta świnia(?) pracodawca, zamiast zapłacić za pracownika podatki i ZUS, daje
    mu to do ręki. ?????
    Skoro pracownikowi ~ połowa tej "kopertówy" zbędna, to niech to powie
    pracodawcy, to on to wyśle do budżetu, aby inni się nachapali.
    Z Jego punktu widzenia to obojętne komu płaci. W "przestępstwie" (?) obie
    strony biorą świadomie udział.
    Poszkodowany jest fiskus (największy znany złodziej) -czyli kto ???? JA ???
    Wątpię.

    Pytasz bo jesteś w tej sytuacji ??????
    Chcesz donieść i nie wylecieć z roboty i nie zapłacić kary ????? Nie da się.

  • 4. Data: 2002-08-23 15:02:39
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "ChrisS" <c...@r...com> napisał w wiadomości

    > pokazuje, że pracownik czuje się pokrzywdzony dopiero, gdy
    > dochodzi do nieporozumień z pracodawcą lub jest zmuszony korzystać
    > z długotwałego zwolnienia z powodu choroby.

    Ja znam taki przypadek krzywdy:
    Pracownik umiera (lub ma ciężki wypadek eliminujący go z pracy) i nagle
    małżonka dziwi się, że odszkodowanie, renta, takie małe...
    Jak żył to przynosił dużo więcej forsy.....

    No cóż wybór należy do klienta: "Kradną" razem - on i jego szef.
    Chce wygodniej żyć teraz, czy wygodniej mają żyć Jego spadkobiercy (co jest
    wątpliwe)

  • 5. Data: 2002-08-23 17:01:05
    Od: "pier" <p...@k...net.pl>

    Tak jak by nie patrzyć to złodziejstwo jest z każdej strony. A mój przypadek
    to chęć podziękowanie pracodawcy-świni za jego różne oszustwa, szantaże i
    zwolnienia pracowników z pracy. Inni pracownicy, też się szykują do fiskusa.
    Problem w tym, czy na pracownik który zezna, że dostawał w "łape" będzie
    spoczywała 100% odpowiedzialność za popełnione czyny, jeżeli pracodawca się
    wszystkiego wyprze. Art. 16 w kodeksie karnym skarbowym mówi, że sprawca
    czynu niedozwolonego nie podlega karze jeżeli zawiadomił organ ścigania
    ujawniając istotne okoliczności.
    Pozdr.
    Radek

  • 6. Data: 2002-08-23 20:02:22
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "pier" <p...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wszystkiego wyprze. Art. 16 w kodeksie karnym skarbowym mówi, że sprawca
    > czynu niedozwolonego nie podlega karze jeżeli zawiadomił organ ścigania

    Obawiam się, że to najgłupszy sposób zaszkodzenia niemiłemu pracodawcy.
    Skoro ci "pokrzywdzeni" pracownicy nie mają "oleju w głowie", to niech idą
    kablować.
    Liczyć się muszą jednak przede wszystkim z własnymi kłopotami.
    Skoro lubią cierpieć , szlajać się po urzędach i sądach, płacić kary to ich
    wolny wybór.

    Pracodawca może ucierpi, a może spłynie to po nim.
    Możesz być pewny, że ryzyko ma wkalkulowane i rozwiąże swój problem, tak by
    mała stała mu się krzywda.