  • 1. Data: 2004-06-11 21:58:20
    Temat: Trzymanie dokumentów
    Od: "Tomasz Gębala" <t...@p...onet.pl>

    przez ile lat trzeba trzymać dokumenty podatkowe (PITY, rachunki itp) ??????

    --

    Tomasz Gębala
    =============================

    ... zagłosuj na nią klikając w banner rankingowy

  • 2. Data: 2004-06-11 22:21:03
    Temat: Re: Trzymanie dokumentów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jun 2004, Tomasz Gębala wrote:

    >+ przez ile lat trzeba trzymać dokumenty podatkowe (PITY, rachunki itp) ??????

    "google wie" ;)
    Na ogół pięć lat od końca roku kiedy podatek stał się wymagalny - czyli
    może to sięgnąć 7 lat (bo np. podatek dochodowy staje się wymagalny
    w roku NASTĘPNYM niż ten którego dotyczy a od stycznia do grudnia
    to też max. rok bez jednego dnia się uzbiera :]).
    W szczególnych przypadkach w trosce o swoje pieniądze okres ten może
    być dowolnie długi - przykładem jest nabycie ST w sposób zwolniony
    od VATu.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-06-11 22:28:14
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Dnia pewnego pojawił się post od Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>:
> [...]
    > w roku NASTĘPNYM niż ten którego dotyczy a od stycznia do grudnia
    > to też max. rok bez jednego dnia się uzbiera :]).

    Hmm, czyli w przypadku VATu jest o jeden rok mniej, niż w przypadku
    dochodowego? (mam na myśli samo przedawnienie, bo dokumenty oczywiście
    trzeba będzie trzymać ze względu na dochodowy)

    P.

  • 4. Data: 2004-06-12 07:27:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jun 2004, Paszczak wrote:

> [...]
    >+ dochodowego? (mam na myśli samo przedawnienie, bo dokumenty oczywiście
    >+ trzeba będzie trzymać ze względu na dochodowy)

    No, IMHO niecały rok :) ale prawie... tak około 11 miesięcy ;)
    Zobowiązanie ze stycznia dla PD jest "rozliczalne" w kwietniu
    roku następnego i od grudnia roku następnego zaczyna się przedawnienie.
    Dla VATu progiem jest grudzień rozpatrywanego roku (a nie styczeń
    roku następnego), bo 25. stycznia roku następnego trzeba go rozliczyć.
    I oczywiście "kwartalni" są dodatkowo o dwa miesiące do tyłu :)
    bo w styczniu rozliczają VAT od października poprzedniego roku.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywający na chwilę)