  • 1. Data: 2004-06-12 02:54:14
    Temat: srodki trwale w budowie a vat
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    witam - taki problem

    co zrobić z vatem od nabywanych elementów środka trwałego w budowie
    (inwestycji) wychodzi mi dziwna rzecz
    1. nabywane elementy inwestycji nie są środkami trwałymi podlegającymi
    amortyzacji (nie działa art.88.3.1 VAT) Co podlega amortyzacji jest zapisane
    w art.22a.1 updf
    2. nie można od nich odliczyć podatku naliczonego bo nie stanowią również
    kosztu uzyskania przychodu w updf. 23.1.1.b
    3. Wychodzi mi, ze podatek naliczony wisi do momentu oddania ST do używania
    i jeśli to nastąpi przed upływem 5-ciu lat to mamy prawo skorygować
    wszystkie deklaracje i od momentu oddania go w użytkowanie robić korekty
    zgodnie z art.91 i zgodnie z art.86.14
    4. jeżeli cześć faktur lub wszystkie przekroczą okres 5-ciu lat, i nie
    będzie już można skorygować deklaracji, to vat naliczony (od
    niekorygowalnych faktur) powiększy wartość środka trwałego w momencie
    oddania go w używanie

    Atomek

  • 2. Data: 2004-06-12 07:51:19
    Temat: Re: srodki trwale w budowie a vat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Jun 2004, Atomek wrote:

    >+ witam - taki problem

    Popolemizuję. Zaznaczam iż to wyłącznie pierwszy przebieg rozważań :)

> [...]
    >+ 1. nabywane elementy inwestycji nie są środkami trwałymi podlegającymi
    >+ amortyzacji (nie działa art.88.3.1 VAT)

    Art. 88.3.1 nie dotyczy wprost nabycia środków trwałych.
    Dotyczy "wydatków związanych z nabyciem" (z powołaniem art. 87.3.
    który wymienia m.in. ST), z czego wnioskować nalezy że art. 88 dotyczy
    wydatków związanych z nabyciem ST - a nie SAMEGO nabycia ST.
    Czyli inwestycja łapie się, spełniając wymóg "wydatku związanego" :)

    >+ 2. nie można od nich odliczyć podatku naliczonego bo nie stanowią również
    >+ kosztu uzyskania przychodu w updf. 23.1.1.b

    Ale ustawa o VAT nie zawiera "jeśli nie stanowią kosztu".
    Jest "nie mogłyby" o czym już była dyskusja :), przy czym
    ze względu na "1." można sobie tę część rozważań chyba odpuścić.

    >+ 3. Wychodzi mi, ze podatek naliczony wisi do momentu oddania ST do używania

    A mi się wywód z 1. nie podoba i powyższy wniosek wygląda tym samym
    na nieuprawniony :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywający na chwilę)

  • 3. Data: 2004-06-12 17:43:51
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    > A mi się wywód z 1. nie podoba i powyższy wniosek wygląda tym samym
    > na nieuprawniony :)

    ========
    tez mi sie wlasny wywod nie popdoba. dzieki za podjecie tematu

    Atomek