  • 1. Data: 2004-01-01 21:48:18
    Temat: UP nie chce placic ubezpieczenia zdrowotnego
    Od: "ZielonY" <p...@i...pl>

    Witam

    Zona zarejestrowala sie w urzedzie pracy
    Bedzie otrzymywala zasilek dla bezrobotnych
    W sprawie ubezpieczenia zdrowotnego uzyskala informacje bym ja (jej
    pracujacy na etacie maz) zglosil ja do ubezpieczenia
    Moje pytania:
    - dlaczego to nie urzad bedzie oplacal ubezpieczenie zdrowotne mojej zony
    tylko ja?
    - czy w zwiazku z tym, ze zona bedzie korzystala z mojego ubezpieczenia
    wzrosnie kwota odciagana z mojej pensji?
    - jaki wplyw ma powyzsze na moje roczne rozliczenie w "picie" ?

    pozdrawiam
    ZielonY

  • 2. Data: 2004-01-02 06:57:18
    Temat: Re: UP nie chce placic ubezpieczenia zdrowotnego
    Od: "Wiola" <w...@b...com.pl>

    Użytkownik "ZielonY" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wzrosnie kwota odciagana z mojej pensji?
    > - jaki wplyw ma powyzsze na moje roczne rozliczenie w "picie" ?
    ------------------------------
    Nie jestem dobra w dziedzinie ZUS ale z tego co wiem ty nie bedziesz płacił
    wiekszej składki tylko zona bedzie korzystała jakby z twojch składek .Twój
    zakład zgłasza ja tylko ubezpieczen.Wobec tego nie ma to nic do rzeczy przy
    roliczeniu rocznym w picie .Nie płacisz nigdzie podwójnych składek.
    Wiola

  • 3. Data: 2004-01-02 08:00:42
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    Tak, zgadza sie, u Ciebie żona będzie co najwyżej widoczna jako członek
    rodziny korzystajacy z Twoich skąłdek, ale swoją drogą to nie wiem z jakch
    przepisów UP wyczytały obowiązek rejestrowania do ubezpieczenia zdrowotnego
    bezrobotnego członka rodziny przez pracujacego ??
    Pozdrawiam Bartek

  • 4. Data: 2004-01-03 19:18:49
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    pisalem juz na psp, ale sie powtorze ;)

    urzad moze oplacac ale nie musi, skoro malzonka bedzie miala zasilek to i
    tak by ona placila a nie pup.
    bedzie wiec korzystac z twojego ubezp., ale nie boj sie nic wiecej nie
    zaplacisz, a ni pracowadca
    mozesz natomiast zyskac ;) przyklad:
    - w 2004r. bedziesz korzystac z odliczen w us
    - rozliczacie sie razem
    - malzonka nie placac skl.zdrow. wiecej kasy oodprowadza do us
    - rozlcizajcac sie za 2004r. i majac odliczenia, us wiecej zwroci bo wiecej
    dostal ;)

    Jean

  • 5. Data: 2004-01-05 08:22:19
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jean" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - malzonka nie placac skl.zdrow. wiecej kasy oodprowadza do us
    > - rozlcizajcac sie za 2004r. i majac odliczenia, us wiecej zwroci bo

    Witam, zgadzam sie, iz UP może nie musi, ja tez na takim stanowisku stoje.
    Ale jak to np. wytłumaczyc pani w PUP ?? probowalem, i nic nie wskuralem,
    zaslaniala sie wytycznymi i innymi uzasadnieniami ...
    Bartek

  • 6. Data: 2004-01-05 09:41:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2004, Bartek wrote:

    >+ Użytkownik "Jean" <j...@w...pl> [...]
    >+ > urzad moze oplacac ale nie musi, [...]
    >+ Witam, zgadzam sie, iz UP może nie musi, ja tez na takim stanowisku stoje.
    >+ Ale jak to np. wytłumaczyc pani w PUP ??

    A CO jej chcesz wytłumaczyć ?
    Że ma zapłacić ? Jak nie musi ??
    A sam byś płacił ???

    [...]
    >+ zaslaniala sie wytycznymi i innymi uzasadnieniami ...

    ...też byś się "zasłaniał" !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-01-05 20:52:50
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    ustawa o ubezpieczeniu zdrowotnym, nie pamietam art.,
    gdzie bezrobotni nie musza byc ubezpieczeni, gdyz malzonek pracuje

    Jean