  • 1. Data: 2004-01-01 16:43:20
    Temat: dane adresowe na paragonie fiskalnym - czy musza byc?
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Witam,

    Mam świadomość, że rozporządzenie ministra finansów z dnia 4 lipca 2002 r.
    w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy
    rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników (Dz.U. z
    2002 r. nr 108, poz. 948) mówi, iż na paragonie fiskalnym musi zostać
    wydrukowany adres punktu sprzedaży, a dla sprzedaży prowadzonej w miejscach
    niestałych - adres siedziby podatnika.

    I tu pytanie:
    Czy nie ma możliwości aby na paragonie nie widniał adres siedziby ale np.
    skrytka pocztowa?
    Rzecz dotyczy taksówkarza, który teraz musi na żądanie klienta dać mu
    paragon z de facto swym domowym adresem. A wozi się różnych ludzi.

    Może macie jakieś sugestie, jak obejść konieczność drukowania adresu?

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2004-01-01 17:41:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik XYZ napisał:

> [...]
    > paragon z de facto swym domowym adresem. A wozi się różnych ludzi.
    >
    > Może macie jakieś sugestie, jak obejść konieczność drukowania adresu?

    Nie ma takiej mozliwości.
    Siedziba przedsiebiorstwa nie może mieścić się w skrytce pocztowej.
    Chyba że to bardzo duża skrytka... :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-01 18:20:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Może macie jakieś sugestie, jak obejść konieczność drukowania adresu?

    Zarejestrować firmę pod innym adresem. I by sprawę wyjaśnić. Paragon masz
    dać nie na rządnie tylko za każdym razem. Pasażer może go nie wziąć, ale
    Ty masz dać. Nie danie paragonu stanowi wykroczenie skarbowe i w
    najlepszym razie może się skończyć mandatem. Pamiętaj o tym.

  • 4. Data: 2004-01-01 19:13:57
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Nie ma takiej mozliwości.
    > Siedziba przedsiebiorstwa nie może mieścić się w skrytce pocztowej.
    > Chyba że to bardzo duża skrytka... :-)
    > Maddy

    OOooooOOOoooOOOOoooOOOOO
    Maddy przyszla na grupe w nowym roku ..:))))))))))))))))))))))))))))
    będę miał szczęście

    pozdrawiam ... straaasznie mocno :)))))))))))
    fart

    ps.

    żeby nie było, że beztematycznie piszę, to ale do konca:
    5) wszystkie dokumenty muszą być drukowane przez kasy w języku polskim,
    6) paragon fiskalny drukowany przez kasę musi zawierać następujące
    informacje:
    a) imię i nazwisko lub nazwę podatnika, adres punktu sprzedaży, a dla
    sprzedaży prowadzonej w miejscach niestałych - adres siedziby podatnika,
    b) numer identyfikacji podatkowej podatnika (NIP),
    c) numer kolejny wydruku,
    d) datę i czas (godzinę i minutę) sprzedaży,
    e) nazwę towaru lub usługi,
    f) cenę jednostkową towaru lub usługi,
    g) ilość i wartość sprzedaży,
    h) wartość sprzedaży i kwoty podatku według poszczególnych stawek,
    i) wartość sprzedaży zwolnionej z podatku,
    j) łączną kwotę podatku,
    k) łączną kwotę należności,
    I) kolejny numer paragonu fiskalnego,
    m) kolejny numer kasy i oznaczenie kasjera - przy więcej niż jednym
    stanowisku kasowym,
    n) logo fiskalne zgodne z załącznikiem nr 2 do rozporządzenia oraz numer
    unikatowy pamięci fiskalnej kasy,
    7) informacje zawarte na paragonie powinny znajdować się w kolejności
    podanej w pkt 6, z wyjątkiem informacji zawartej w pkt 6 lit. d), a logo
    fiskalne i numer unikatowy muszą być umieszczone centrycznie w linii i
    obowiązkowo kończyć paragon fiskalny,
    8) wysokość znaków na paragonie nie może być mniejsza niż 2,50 mm, ilość
    znaków w linii nie mniejsza niż 17, a dla nazwy towaru lub usługi - nie
    mniejsza niż 12,
    9) szerokość taśmy paragonowej nie może być mniejsza niż 28 mm,
    10) paragon fiskalny musi być czytelny i zawierać wszystkie dane, o których
    mowa w pkt 6, pozwalające nabywcy na sprawdzenie prawidłowości dokonanej
    transakcji.

    to z rozporządzenia
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW
    z dnia 4 lipca 2002 r.
    w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy
    rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników.
    Na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od
    towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50, Nr 28, poz.
    127 i Nr 129, poz. 599, z 1994 r. Nr 132, poz. 670, z 1995 r. Nr 44, poz.
    231 i Nr 142, poz. 702 i 703, z 1996 r. Nr 137, poz. 640, z 1997 r. Nr 111,
    poz. 722, Nr 123, poz. 776 i 780, Nr 137, poz. 926, Nr 141, poz. 943 i Nr
    162, poz. 1104, z 1998 r. Nr 139, poz. 905 i Nr 161, poz. 1076, z 1999 r. Nr
    50, poz. 499, Nr 57, poz. 596 i Nr 95, poz. 1100, z 2000 r. Nr 68, poz. 805
    i Nr 105, poz. 1107, z 2001 r. Nr 12, poz. 92, Nr 39, poz. 459, Nr 56, poz.
    580, Nr 63, poz. 639, Nr 80, poz. 858, Nr 90, poz. 995 i Nr 122, poz. 1324
    oraz z 2002 r. Nr 19, poz.185 i Nr 41, poz. 365) zarządza się, co następuje:

    aleeeeeeeee znalazłem jeszcze to:
    http://firmapr.netpr.pl/PressOffice/print_version.js
    p?prs_id=9984

    aaaa ide spaccćććććć ......... dobranoc

  • 5. Data: 2004-01-01 19:29:25
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > będę miał szczęście
    > pozdrawiam ... straaasznie mocno :)))))))))))

    a mówiłem, że bede miał szczęście ... :))))

    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase
    dziennik ustaw 35 pozycja 293
    sysssko opisane

    kurdelebele idę już spać

  • 6. Data: 2004-01-02 07:17:22
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a mówiłem, że bede miał szczęście ... :))))
    >

    > http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase
    > dziennik ustaw 35 pozycja 293
    > sysssko opisane

    Tak, to znam. Poprzednią wyliczankę naturalnie też :-) Liczę na rady od
    praktyków.
    Wydaje się, że trzeba przyjąć inną siedzibę firmy - czyli płacić za lokal? A
    może US akceptują jakąś formę użyczenia, aby nie płacić czynszu - aby nie
    czynić kłopotu tak użyczającemu jak i biorącego w użyczenie?
    Ze skrytką - no fakt, marniutki pomysł ;-) Ale jeszcze liczę na pomoc :-)

    PS. Też się cieszę, że Maddy dała znać w nowym roku :-) To będzie dobry rok
    :-)

    Kuba

  • 7. Data: 2004-01-02 08:16:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam ponoworocznie :)

    On Thu, 1 Jan 2004, XYZ wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Rzecz dotyczy taksówkarza, który teraz musi na żądanie klienta dać mu
    >+ paragon z de facto swym domowym adresem. A wozi się różnych ludzi.

    Ten sam argument słyszałem kilkanaście minut temu w radiu, poparty
    wiadomością że ktoś (jakaś organizacja) chce się powoływać na
    ochronę danych osobowych.
    I jestem w szoku.
    Może mniej zaskakuje mnie że ty nigdy nie przemyślałeś faktu, że
    działalność gospodarczą prowadzi się *jawnie* - ale że szanowni
    redaktorzy audycji *gospodarczej* o tym nie mają pojęcia ??

    Przecież to jest podstawa porządku gospodarczego !
    Informację z twojego wpisu może sobie poczytać każdy !
    A ty masz obowiązek owe informacje podać... bo inaczej łamiesz
    "dobre zasady kupieckie" :) z PDG - w końcu jak klient chciałby
    np. wytoczyć ci sprawę cywilną to musi sądowi podać właśnie
    to co chcesz ukryć :]

    To NIE JEST tak, że zawsze twoje "osobiste" dane podlegają
    nieujawnieniu - tak BTW, to równie często widuję na .prawo
    powoływanie się na "dane osobowe" różnej maści właścicieli
    nieruchomości (którzy mają ustawowy obowiązek figurować w równie
    jawnym rejestrze !).

    >+ Może macie jakieś sugestie, jak obejść konieczność drukowania adresu?

    Jak dla mnie - będą nieskuteczne.
    Oczywiście, możesz bazować na założeniu że jeśli "różny ludź" to
    menel pierwszej kategorii :) to również nie ma pojęcia o tym do
    czego ma prawo. Ale założenie jest takie sobie...

    >+ Pozdrawiam

    wzajemnie, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-01-02 08:19:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2004, XYZ wrote:
    [...]
    >+ Wydaje się, że trzeba przyjąć inną siedzibę firmy - czyli płacić za lokal?

    Moment.
    Nie mylisz ty *siedziby* z *miejcem prowadzenia* ?
    O ile się nie mylę to KC "i inne przepisy" w miejsce "siedziby
    osoby prawnej" - dla osoby fizycznej uznają "miejsce zamieszkania" !

    >+ A może US akceptują jakąś formę użyczenia,

    Kiedy US to tylko odłamek wymagań gospodarczych :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-01-02 08:22:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Jan 2004, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >+
    >+ Zarejestrować firmę pod innym adresem.

    Witam noworocznie aktywistę z .prawo :)
    Mam pytanie: a co to ma dać wobec "siedziby" ?
    Miejsce prowadzenia miejcem prowadzenia, miejsce przechowywania
    ksiąg miejscem przechowywania :) - a jaki adres musi być znany
    kontrahentowi jeśli np. miałby chęć pozwać usługodawcę przed
    sądem cywilnym ?
    :)
    [...]
    >+ Ty masz dać. Nie danie paragonu stanowi wykroczenie skarbowe

    A to swoją drogą :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-01-02 11:28:02
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ty masz dać. Nie danie paragonu stanowi wykroczenie skarbowe i w
    > najlepszym razie może się skończyć mandatem. Pamiętaj o tym.

    Własnie mialem o to pytać - czy takzówkarz musi mi dac paragon, czy tylko
    jak go poprosze.
    Wczoraj jechalem taxowka i juz mialem wrazenie ze taksowkarz cos
    kombinowal.
    Dowiozl mnie, podal cene, zaplacilem i zeby nie byc jakos strsznie
    upierdliwy w nowy rok, poprosilem o paragon tlumaczac ciekawoscia.
    Taksówkarz ze juz moment, zaczal drukowac, potem stwierdzil ze teraz
    drukuje sie kopia dla niego i w koncu dal mi jakis paragon innego klienta.
    Wzialem i poszedlem ale mam wrazenie ze taksowkarze beda strasznie krecic.
    BTW: kasa drukuje kopię dla taksówkarza???

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,
    że właściwie cieszysz się na tę wyprawę.