  • 1. Data: 2009-05-12 08:17:50
    Temat: US a KPA
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    W jakim zakresie Urząd Skarbowy podlega pod przepisy Kodeksu
    Postępowania Administracyjnego?

  • 2. Data: 2009-05-12 09:30:51
    Temat: Re: US a KPA
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-05-2009 o 10:17:50 VoyteG <V...@h...com> napisał(a):

    > W jakim zakresie Urząd Skarbowy podlega pod przepisy Kodeksu
    > Postępowania Administracyjnego?

    Art. 3. § 1. Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje się do:
    2) spraw uregulowanych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa
    (Dz. U. Nr 137, poz. 926 i Nr 160, poz. 1083, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z 1999 r.
    Nr 11, poz. 95 i Nr 92, poz. 1062 oraz z 2000 r. Nr 94, poz. 1037), z wyjątkiem
    przepisów działów IV, V, VII i VIII.

    Nie wiem czy znalazłem obowiązujący tekst, więc to tylko orientacyjnie wklejam

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-05-12 11:36:03
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 12 Maj, 11:30, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    z wyjątkiem przepisów działów IV, V, VII i VIII.

    > Nie wiem czy znalazłem obowiązujący tekst, więc to tylko orientacyjnie wklejam

    Dzięki, czy zatem dobrze rozumiem, ze do US stosuję się zapisy KPA
    tylko w zakresie działów:
    IV - Udział prokuratora
    V - (skreślony)
    VII - Wydawanie zaświadczeń
    VIII - Skargi i wnioski

    ?

  • 4. Data: 2009-05-13 21:41:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 May 2009, VoyteG wrote:

    > z wyjątkiem przepisów działów IV, V, VII i VIII.

    > Dzięki, czy zatem dobrze rozumiem, ze do US stosuję się zapisy KPA
> [...]

    IMVHO, należy ten zapis rozumieć tak, że dla KAŻDEGO przypadku, dla
    którego nie znajdziemy zapisu w Ordynacji, stosujemy (jednak) KPA.
    To że może nam się wydawać :) iż wszystkie pozostałe przepisy KPA
    mają "odpowiedniki" w Ordynacji (a tym samym KPA jest "uchylone")
    to inna sprawa.

    pzdr, Gotfryd