  • 1. Data: 2009-05-11 16:00:00
    Temat: ulga rehabilitacyjna
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Witam
    Mam na utrzymaniu niepełnosprawne dziecko. Niepełnosprawnośc do
    ukonczenia 16 roku życia. Niepełnosprawnośc powstała w 2008 roku, ale o
    orzeczenie o niepełnosprawności wystapiliśmy w 2009 roku i w 2009 roku
    zostało ono wydane przez Powiatowy Zespół d/s orzekania o
    niepełnosprawności. Ponieważ w 2008 roku ponieśliśmy już sporo wydatków
    na rehabilitację córki - czy możemy jakoś odliczyć je od dochodu, czy
    dopiero wydatki poniesione w 2009 roku podlegają odliczeniu? I jeszcze
    jedno, bo nie moge się doszukać w necie - czy istnieje górna granica
    odliczeń z tyt. rehabilitacji? np. używanie samochodu jest określone na
    2280 zł , czy wydatki np na turnusy reabilitacyjne mogę jeszcze doliczyć
    do kwoty 2280?

    Byłbym wdzięczny za wszelka pomoc w wyjaśnieniu wątpliwości

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-05-19 12:16:09
    Temat: Re: ulga rehabilitacyjna
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "WIHEDCNF" <2...@h...nl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samochodu jest określone na 2280 zł , czy wydatki np na turnusy
    > reabilitacyjne mogę jeszcze doliczyć do kwoty 2280?

    Odpowiem sobie sam, bo już wiem.
    Jeśli orzeczenie jest wydane w 2009 r a w orzeczeniu tym data powstania
    niepełnosprawności jest 2008r, to MOŻNA w zeznaniu za 2008 rok odliczyć
    wydatki poniesione w 2008 roku.

    Może komuś się przyda.